شناسه خبر:50104
1400/10/1 13:14:05
امام‌جمعه در صحن شورای اسلامی شهر همدان:

تعیین اولویت‌ها در مدیریت شهری از اسراف جلوگیری می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان بر اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های شهری تأکید کرد و گفت: بودجه و هزینه‌کرد از بیت‌المال باید با حساسیت باشد و تخصیص هزینه به پروژه‌های خارج از اولویت‌، مصداق اسراف است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در چهل‌وهشتمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان با تقدیر از زحمات شورای ششم، اظهار کرد: شورا در این دوره تفاوت‌هایی با شوراهای قبل داشته و ازلحاظ سنی، حضور نسل جوان در آن برجسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه جوان بودن شورای ششم به‌لحاظ سنی موجب ایجاد حساسیت‌هایی است، گفت: این موضوع مسئولیتی برای عدم آسیب به تجربه جوان‌گرایی برعهده ما گذاشته است و باید تلاش کنیم که جوان‌گرایی در عرصه مدیریت کشور جواب دهد و از شعارها در این خصوص تحفظ شده و مسائل سیاسی را مراقبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: در هر مجموعه با توجه به برداشت‌های متفاوت نسبت به موضوعات گوناگون، معمولاً اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد، اما نباید این اختلافات به فضای عمومی کشیده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه باید جامعه و فضای عمومی مردم احساس شنیدن صدای واحد و انسجام را از شورای اسلامی شهر داشته باشند، افزود: ظرفیت اعضای مجرب و توان جوانی در کنار تجربه اعضای باسابقه، موقعیت مناسبی فراهم کرده است که مردم شاهد خدمت‌رسانی در شهر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید همه ملتزم به قانون بوده و در حیطه وظایف قانونی عمل کنیم، تصریح کرد: شرح وظایف در قانون آمده است.

وی ادامه داد: هزینه کردن در غیر از اولویت‌ها مصداق بارز اسراف بوده و متأسفانه در برخی از پروژه‌های درحال اجرا شاهد عدم توجه به این موضوع هستیم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در بحث سامان‌دهی بازار و بساط‌گستران نیز گله‌مندی‌هایی وجود دارد، یادآور شد: باید در این خصوص تدبیر و مدیریت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به تلاش‌های کارکنان و مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: حقوق کارمندان و مجموعه شهرداری باید با حساسیت پیگیری شود و تأخیری در این خصوص نباشد.

وی مبارزه با فساد را از دیگر وظایف نظارتی شورا برشمرد و گفت: مبارزه با فساد بسیار سخت، اما شدنی است.

این مقام مسئول آینده‌پژوهی در طرح‌های شهری را از دیگر نکات مهم دانست و بیان کرد: پیش‌بینی پیوست فرهنگی باید در طرح‌ها لحاظ شده و این مهم از حالت صوری خارج شود.

امام‌جمعه همدان افزود: برای پیشبرد فرهنگ باید دغدغه‌‌مند باشیم و موفقیت در این عرصه نیازمند نگاه حکمرانی در جهت انسجام و هم‌افزایی تمامی مجموعه‌ها است.

* حاجی‌بابایی: دروازه‌های همدان به روی سرمایه‌گذاران باز است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در توسعه و رونق اقتصادی، گفت: دروازه‌های همدان به روی سرمایه‌گذاران باز است، اما سرمایه‌گذاری باید با توجه به الزامات قانونی و منافع شهر و مردم صورت پذیرد.

سعید حاجی‌بابایی با اشاره به برخی رفتارها و مباحث مطرح‌شده توسط مسئولین، گفت: چندین دهه است که معضل ورود فاضلاب به رودخانه‌ها مطرح می‌شود، اما نسبت به حل مشکل هیچ اراده‌ای وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها حائز اهمیت است، افزود: چراکه این موضوع به آسایش و سلامت مردم مربوط بوده و اجرای آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین از پوشش رودخانه‌ها و ارائه پروانه ساختمانی بر روی این رودخانه‌ها گلایه کرد و گفت: درصورت بارش سیل‌آسا و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها با توجه به عدم لایروبی درست و اصولی، بحران بزرگی برای شهر ایجاد می‌شود و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

حاجی‌بابایی با انتقاد از اینکه در بسیاری از مسائل نظرات کارشناسان در تقابل با مدیریت شهری است و عمدتاً این نگاه‌ها مدیریتی است که ملاک تصمیم‌گیری است، اضافه کرد: لازم است مجموعه‌ای برای بررسی این دیدگاه‌های مدیریتی وجود داشته باشد تا مشخص شود این دیدگاه‌ها چه هزینه‌هایی برای شهر و استان به همراه داشته است.

* بادامی‌نجات: بستر راه‌اندازی خزانه‌داری کل در شهرداری همدان فراهم شده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان درخصوص توزیع عادلانه بودجه، اظهار کرد: بر این اساس خزانه‌داری کل در شهرداری همدان با توجه به تأکیدات بودجه‌ای سال 1400 و زیرساخت‌هایی که در سال 1399 ایجاد شده بود، آماده استفاده بوده و بسترهای آن نیز فراهم شده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه توسعه متوازن بودجه مدیریت شهری از افتخارات دوره پنجم شورای اسلامی شهر است، اضافه کرد: امید است با توجه به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان این روند همچنان در دوره ششم نیز ادامه داشته باشد تا سال آینده نیز توسعه متوازن را در بودجه شاهد باشیم.

 

شناسه خبر 50104