شناسه خبر:50005
1400/9/29 09:42:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه ساخت یک مدرسه در محل زندگی دانش‌آموزان مصدوم حادثه تصادف مینی‌بوس، تکمیل روند ساخت خانه معلم و پیگیری پرداخت حق مناطق جنگی بازنشستگان آموزش‌وپرورش را ازجمله دستاوردهای سفر یک‌روزه وزیر آموزش‌وپرورش به استان اعلام کرد.

«مجید یزدان پناه» روز یکشنبه با بیان اینکه این نخستین سفر استانی وزیر آموزش‌وپرورش به استان‌ها بود، افزود: این سفر با هدف عیادت شخص وزیر آموزش‌وپرورش از دانش‌آموزان آسیب‌دیده و خانواده‌های آن‌ها به‌ویژه خانواده داغدار دو دانش‌آموزان متوفی این حادثه برنامه‌ریزی شده بود و نه کارهای معمول وزارتی.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش‌وپرورش در این سفر به روستاهای «قیماس» و «رشبوگر» محل زندگی دانش‌آموزان مصدوم و خانواده دانش‌آموزان متوفی رفت، گفت: در این سفر ساخت یک مدرسه در محل زندگی دانش‌آموزان آسیب‌دیده تصویب شد که برای ساخت آن حدقل به سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مینی‌بوسی که صبح چهارشنبه (17 آذرماه) تعدادی از دانش‌آموزان ساکن روستاهای بخش ماهیدشت را برای رساندن به مدرسه سوار کرده بود، به‌دلیل مه‌آلود بودن جاده در محور هلشی به ماهیدشت از پشت با خودرو سنگینی برخورد کرد که این حادثه به مرگ دو نفر از دانش‌آموزان انجامید و 16 دانش‌آموز دیگر را راهی بیمارستان کرد.

یزدان‌پناه همچنین قول مساعدت برای تکمیل خانه معلم استان کرمانشاه که حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد را یکی دیگر از دستاوردهای سفر وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

   قول پیگیری پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان آموزش‌وپرورش کرمانشاه

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در ادامه به دیدار صمیمانه وزیر آموزش‌وپرورش با نمایندگان گروه‌های مختلف زیرمجموعه این اداره کل مانند نماینده بازنشستگان آموزش‌وپرورش استان اشاره کرد و قول پیگیری حق معلمان بازنشسته از طرح پرداخت حق مناطق جنگی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم سفر وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

وی گفت: دکتر نوری قول داد با ارسال نامه رسمی استاندار کرمانشاه این حق معلمان بازنشسته را با سردار باقری، رئیس کل نیرو‌های مسلح مطرح و پیگیری کند و ما هم امیدواریم این اتفاق خوب برای فرهنگیان بازنشسته استان نیز مانند معلمان شاغل رقم بخورد.

یزدان‌پناه در پایان از استاندار کرمانشاه درخصوص پیگیری پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان آموزش‌وپرورش کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: انصافاً آقای بازوند در این رابطه با جدیت تمام پای کار بوده و آن را دنبال می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش در سفری یک‌روزه صبح پنجشنبه 25 آذرماه وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان استانی قرار گرفت.

زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، حضور در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، دیدار با خانواده دانش‌آموزان فوت‌شده حادثه تصادف مینی‌بوس و عیادت از مصدومین این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه ازجمله برنامه‌های وزیر در این سفر یک‌روزه بود.

شناسه خبر 50005