شناسه خبر:49840
1400/9/25 09:54:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: سرانه اعتبارات مصارف استانی معادل 33 میلیون ریال است، در حالی که متوسط کشوری 11 میلیون ریال بوده که سه برابر میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

حسن بهرام‌نیا گفت: تحول خوبی در اختصاص اعتبارات استان فراهم آمد که منتج به افزایش میزان اعتبارات استان در سال 1401 شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای، تملک (جاری و عمرانی) و سرمایه‌ای استان ایلام در بخش استانی با وجود جمعیت کم، بالاتر از 10 استان کشور در رتبه بیستم قرار دارد، افزود: سرانه اعتبارات مصارف استانی معادل 33 میلیون ریال است، در حالیکه متوسط کشوری 11 میلیون ریال بوده که سه برابر میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

استاندار ایلام همچنین از افزایش 30 درصدی اعتبارات اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات ردیف اربعین نیز از 100 میلیارد تومان در سال جاری به 130 میلیارد تومان در سال 1401 افزایش یافته است.

بهرام‌نیا ادامه داد: سیاست‌های مالی لایحه بودجه 1401 زمینه‌ساز رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری، عدالت‌محوری و ثبات اقتصادی و نیز ارتقای کیفیت بودجه‌ریزی است.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1401 رشد اقتصادی هشت درصد را پیش‌بینی کرده که چهار و نیم درصد آن از محل سرمایه‌گذاری و سه و نیم درصد آن از محل ارتقای بهره وری است.

وی با بیان اینکه رشد منابع عمومی دولت 17/8 درصد، رشد بودجه هزینه‌ای (جاری) کل کشور پنج درصد و رشد بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) بدون احتساب اعتبارات رشد اقتصادی 4/3 درصد است، گفت: با رایزنی‌های انجام شده اعتبارات عمرانی و جاری (تملک و هزینه‌ای) استان ایلام از دو هزار و 673 میلیارد تومان به سه هزار و 374 میلیارد تومان افزایش یافته و رشد آن معادل 26/2 درصد را نشان می‌دهد.

این مسئول از تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران با هدف پیشبرد رشد اقتصادی و توسعه استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مقرر شده از این محل دو هزار میلیارد تومان برای توسعه استان ایلام اختصاص یابد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: کارکرد این صندوق به مانند صندوق توسعه‌ی ملی کمک‌های فنی و اعتباری به منظور توسعه استان‌های محروم، رونق تولید و اشتعالزایی در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، حمایت از طرح‌ها و موضوعات اولویت‌دار در استان‌ها و جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای انجام طرح‌های ملی و استانی خواهد بود.

شناسه خبر 49840