شناسه خبر:49711
1400/9/23 09:21:09

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با تغییر اقلیم مواجه هستیم و باید با توجه به این شرایط، به سمت دیم‌زارها حرکت کنیم؛ حدود 700 هزار هکتار اراضی دیم داریم، آیا می‌شود این مزارع را رها کنیم؟

شهریار قاسمی در شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با توجه به کاهش بارش‌ها و دیم بودن بخش زیادی از مزارع استان از ضرورت تلاش برای افزایش بهره‌وری کاشت محصولات در آن‌ها تأکید کرد.

وی ادامه داد: با تغییر اقلیم مواجه هستیم، باید با توجه به این شرایط به سمت دیم‌زارها حرکت کنیم؛ حدود 700 هزار هکتار اراضی دیم داریم، آیا می‌شود این مزارع را رها کنیم؟

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دنیا 70 درصد تولیدات کشورهای مختلف از اراضی دیم است، گفت: در طرح جهش تولید به کشاورزی که نسبت به سال قبل افزایش محصول در هر هکتار را داشته باشد، جایزه بهره‌وری اهدا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کرمانشاه نیز افزود: طرح جهش تولید محصولات کشاورزی در استان با همکاری کشاورزان، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی می‌شود. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بخشی از هزینه‌های بذر، کود، سم و نهاده‌های کشاورزی استان را می‌پردازد.

کلهری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، این کمک‌هزینه‌ها به آن‌دسته از کشاورزان پرداخت می‌شود که با مراجعه به مراکز تعاونی روستایی در سطح استان کرمانشاه قرارداد منعقد می‌کنند تا مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول براساس نظر کارشناس جهاد کشاورزی انجام شود و سپس به تعاون روستایی بفروشند.

وی گفت: اکنون درحال برنامه‌ریزی هستیم که برای سال آینده اجرای این طرح در سطح استان کرمانشاه به بیش از 400 هزار هکتار برسد.

شناسه خبر 49711