شناسه خبر:49664
1400/9/22 10:10:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: خدمات ناباروری زوجین در استان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

نوالدین رحیمی اظهار کرد: بیمه سلامت متولی ارائه خدمات سلامت رایگان به زوج‌های نابارور شده و با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان آن‌ها نیز اقدام شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به‌منظور افزایش جمعیت زوج‌های نابارور تا سه نوبت در سال تا و سقف 50 میلیون تومان می‌توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: با توجه به اهمیت ناباروری و مشکلات نازایی در زوج‌های جوان و آمار رو به افزایش زوج‌هایی که با این مسئله روبرو هستند و با تأکید بر سیاست‌های جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری خدمات ناباروری در سال جاری توسط سازمان بیمه سلامت ایران در تعهد قرار گرفت.

رحیمی تصریح کرد: بنابراین زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل ivf، میکرواینجکشن، iui،fet، با پوشش بیمه‌ای 90 درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و 90 درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیردولتی خیریه موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان‌دار می‌شوند و خدماتی مانند داروها و پاراکلینیک را دریافت می‌کنند.

350 هزار در استان 580 هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

شناسه خبر 49664