شناسه خبر:49587
1400/9/21 10:01:34

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تأکید بر توجه جدی بر بُعد اشتغال‌زایی مرکز رشد و فناوری، گفت: مهم‌ترین مشکل مردم شهرستان درآمد پایین بوده که بهره‌وری درست از این فرصت، تولید درآمد و رونق اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

محمد‌مهدی مفتح ظهر روز گذشته در کارگاه آموزشی کارکرد مراکز پارک علم و فناوری در این شهرستان با تأکید بر اثر تعیین‌کننده فعالیت این مرکز بر آینده شهرستان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل مردم تویسرکان پایین بودن درآمد است که بهره‌داری از این فرصت می‌تواند در تولید درآمد و رونق اقتصاد اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی ضمن اینکه تویسرکان را قطب داورسازی غرب کشور دانست که اشتغال‌زایی خوبی به دنبال داشته است، افزود: مرکز فناوری استان به‌منظور عمق‌بخشی به فرهنگ و شناخت در راستای عملیاتی شدن کار با واحدهای صنعتی به‌ویژه دارویی، با رؤسای دانشگاه‌ها جلساتی داشته باشند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان تویسرکان در سال‌های اخیر در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی با وجود مشکلات اقتصادی رشد قابل توجهی دارد، خواستار توجه جدی به بُعد اشتغال‌زایی به‌واسطه راه‌اندازی مرکز پارک علم فناوری در تویسرکان شد.

وی بزرگ‌ترین مشکل اصلی کشور را بیکاری عنوان کرد و با اشاره به اینکه متأسفانه تعداد بیکاران در تویسرکان بسیار بالاتر است، گفت: استمرار این وضعیت مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

مفتح با اشاره به افزایش سن دختران مجرد در برخی از روستاهای تویسرکان به‌خاطر مهاجرت جوانان جویای شغل به خارج از شهرستان طی سالیان گذشته، تصریح کرد: فعالیت مرکز پارک علم و فناوری در تویسرکان می‌تواند برای تولید ثروت با بهره‌وری درست از ظرفیت‌های ارزشمند چون گردو و غیره برای ماندگاری جمعیت در شهرستان باشد.

فرماندار تویسرکان نیز اظهار کرد: این جلسه به‌منظور شناخت کارکرد و استفاده از ظرفیت مرکز رشد و فناوری برای توسعه هرچه بیشتر تویسرکان با حضور اعضای هیئت اندیشه‌وز، رؤسای دانشگاه‌ها، شهرداران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

سیدرسول حسینی با تأکید بر ارتباط و هم‌افزایی دانشگاه و صنعت در این مرکز، گفت: تاکنون در شهرستان با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی و روستایی در همه دولت‌ها به دنبال بنگاه‌های کوچک و زودبازده بودیم، درصورتی که بازار به دنبال بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه با فعالیت مرکز رشد و فناوری در تویسرکان می‌توانیم از برند گردو به نحو مطلوب‌ بهره ببریم، افزود: ما در شهرستان قدرت طرح و حل مسئله را داریم، بنابراین باید از توانایی‌ها و مهارت‌‌ها در این مرکز با برنامه‌ریزی استفاده کرد.

فرماندار تویسرکان از آغاز کار مرکز رشد و فناوری شهرستان تویسرکان به‌طور رسمی در 10 روز آینده خبر داد.

مدیر پارک علم و فناوری استان همدان هم در ادامه از راه‌اندزی مرکز رشد و فناوری تویسرکان به کمک اتاق بازرگانی خبر داد و بالا بردن کیفیت با ورود شرکت‌های بزرگ را برای این مرکز در تویسرکان پیشنهاد داد.

محمد‌حسن مرادی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری ابتدا تأکید و توجه بر مؤلفه بازار است سپس بر تولید، افزود: تمرکز فعالیت در پارک علم و فناوری بر توانایی و مهارت افراد بوده، ضمن اینکه پارک فناوری تسهیلگر و دلال فناوری است.

وی هم‌افزایی را یک نیاز برای استفاده درست از آغاز به کار این مرکز در شهرستان به‌منظور تولید ثروت از ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: پارک علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم است و تسهیلات آن از صندوق ذخیره ارزی تأمین می‌شود.

شناسه خبر 49587