شناسه خبر:49575
1400/9/21 09:25:26
نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه جواب داد؛

صرفه‌جویی ارزی 30 میلیون دلاری با راه‌اندازی کارخانه فروآلیاژ منگنز

سپهرغرب، گروه خبر: با راه‌اندازی کارخانه فروآلیاژ منگنز در استان کرمانشاه، سالانه 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد شد.

پروژه کارخانه فروآلیاژ منگنز به‌عنوان نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در استان در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال‌زایی 210 کرمانشاهی را به‌صورت مستقیم و بیش از 400 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کند.

این پروژه که توسط سرمایه‌گذار چینی با ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تُن در سال ساخته شده، گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام‌فروشی است و بخشی از نیازهای داخلی کارخانه‌های فولاد کشور نیز از طریق این واحد صنعتی تأمین می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آباد غرب اواخر سال 98 با سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورویی و در مساحت 18 هزار متر مربع در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب آغاز به‌کار کرد، اما به‌دلیل بحران کرونا مدتی متوقف شد که با کنترل بحران کرونا در کشور چین، روند اجرایی این پروژه مهم دوباره شتاب گرفت.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 13 سال معافیت مالیاتی ازجمله مشوق‌های درنظر گرفته‌شده برای این سرمایه‌گذار خارجی است، اظهار کرد: این پروژه که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، برای کشور 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد و می‌تواند 10 درصد از 60 درصد نیاز وارداتی را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: به‌جز نیروهای فنی که در استان وجود ندارند و حدود پنج درصد کل افراد را شامل می‌شوند، مابقی نیروها به‌طور کامل بومی استان هستند.

بهزاد باباخانی با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه در خود استان تهیه می‌شود، عنوان کرد: محصول این شرکت در کارخانه‌های فولاد مصرف می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار کرد: کارخانه فروآلیاژ منگنز شامل آلیاژهایی از فلز آهن است که در صنایع فولاد و ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیرحمزه حیدریان با بیان اینکه با وجود این کارخانه 10 درصد نیاز ما به واردات محصول مذکور کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: 65 درصد این محصول از خارج کشور وارد می‌شود.

حیدریان گفت: با تولید سالانه 15 هزار تُن در این کارخانه، 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل می‌‌شود و تنها بخشی از نیروهای فنی از چینی‌ها و مابقی نیروها از افراد بومی هستند.

شناسه خبر 49575