شناسه خبر:49523
1400/9/20 08:59:33
نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار شد

نمایندگان در انتصابات مشورت بدهند اما دخالت نکنند

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان بار دیگر به مسئله دخالت در انتصابات در سطح کشور توسط نمایندگان اشاره کرد و افزود: طبق قانون نمایندگان می‌توانند اظهارنظر کرده و مشورت دهند اما نمی‌توانند دخالت کنند و ا مدیریت ارشد استان است باید تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع مردم همدان با بیان اینکه در جامعه نسبت به هم کینه نداشته باشید اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر می‌خواهید بخشیده شوید، همدیگر را ببخشید.

وی با اشاره به مشکلات و وضعیت اقتصادی افزود: مقصر اصلی شرایط امروز افراد تصمیم‌گیری هستند که با نگاه لیبرالی عمل کردند و شرایط فعلی را رقم زدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت در آذرماه مذاکرات را شروع کرده است تصریح کرد: در دوره قبل مذاکرات هسته‌ای، تجربیاتی داشتیم که خوش‌بینی و تسامح باعث آسیب اقتصادی به کشور ما شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه توافق ناقص در برجام حاصل شد ادامه داد: طرف مقابل توانست مطالبات خود را نقد اما وعده نسیه دهد و پس از آنکه نقد را گرفت همان نسیه را هم نداد، به اقتصاد ما آسیب سختی وارد شد به طوری که اقتصاد قبل از برجام با بعد از آن مشخص بسیار متفاوت است به طوری که سال 96 مشکلات امروز را نداشتیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خوش‌بینی‌های افراطی باعث توافق ناقص دیگری می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد با تحریم ما را به زانو درآورد به طوری که در برجام دچار مشکلات اقتصادی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه اصل مذاکره قابل قبول است اما باید منجر به توافق کامل شود تا مطالبات کشور نقد شود گفت: هشت سال است وعده نسیه دادند و امروز نباید اجازه داد با تسامح توافق ناقص دیگر رخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی اظهار کرد: البته دولت سیزدهم تدابیر خاص را در پیش گرفت به طوری که در برجام پیش‌نویس را طرف مقابل نوشت و مذاکره‌کنندگان گفتند ما نخواندیم اما این بار پیش‌نویس را ایران ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه 19 آذر روز شورای فرهنگ عمومی است افزود: این شورا در سطح کشور سیاست فرهنگی را تبیین می‌کند و اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر رهبر انقلاب مسائل اقتصادی در 10 سال اعلام کردند از سال 70 مسائل فرهنگی را مطرح کردند تصریح کرد: با وجود اینکه سند فرهنگی تدوین شده است اما هیچ قدمی برای اجرای آن برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ هرگز دغدغه اول دولت‌ها نبوده است ادامه داد: دشمن با همه قدرت به فرهنگ ما حمله می‌کند و تدبیر دشمن است مشکلات اقتصادی ایجاد و به فرهنگ ضربه بزند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی و همه متولیان باید تدبیر کنند خاطرنشان کرد: فرهنگ باید پایه و اساس اقدامات ما باشد چراکه توجه به فرهنگ در حل مشکلات اقتصادی هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته از اواخر دولت قبلی سند فرهنگی در حال تدوین است گفت: ما در حوزه تنظیم سند و برنامه مشکلی نداشتیم و در دولت‌های گذشته ابلاغ شده است اما مشکل، اجرا نشدن سندهای ابلاغی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فعالیت فرهنگی نیاز به حمایت دارد اگر فرهنگ حمایت نشود اقتصاد هم به مشکل برمی‌خورد اظهار کرد: باید فرهنگ جدی گرفته شود و مسئله دست چندم نباشد چراکه مردم انقلاب کردند فرهنگ غنی ما حفظ شود.

وی بار دیگر به مسئله دخالت در انتصابات در سطح کشور توسط نمایندگان اشاره کرد و افزود: طبق قانون نمایندگان می‌توانند اظهار نظر کرده و مشورت دهند اما نمی‌توانند دخالت کنند و ا مدیریت ارشد استان است باید تصمیم بگیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از نمایندگان افراد خود را که در ستادهای آن‌ها فعالیت داشته معرفی می‌کنند تصریح کرد: مسئولیت‌ها به نیروهای انقلابی و متخصص سپرده شود و افرادی را هم که معرفی کنند، انقلابی باشند.

وی با تبریک روز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) یاد دو پرستاری که در دوران کرونا به شهادت رسیدند را گرامی داشت و گفت: در دو سالی که کشور گرفتار کروناست قدردان زحمات آنها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: زینب(س) در پای درس کسی ننشست اما او مفسر قرآن و عالمه بدون معلم است که صاحب بلاغت و فصاحت است او پرورش یافته مکتب علی(ع) است.

وی افزود: اگر زنی می‌خواهد آزاد باشد گرفتار جهل مدرن نباشد، بهترین الگو حضرت زینب(س) است که ضمن حمله بر مستکبران متانت و مجاهدت دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) را به عنوان الگوی اصیل اسلامی به جامعه زنان معرفی کنیم تصریح کرد: وضعیتی که تمدن غربی درست کرده است زنان را عروسک خیمه شب بازی سرمایه‌داران و لیبرال‌ها قرار داده است و در حالی که تمدن غربی در ظاهر سخن از آزادی زن می‌زند اما در اصل به دنبال اسارت آن است.

شناسه خبر 49523