شناسه خبر:49348
1400/9/15 09:33:39

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار مهران گفت: 950 میلیارد ریال برای تأمین آب شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مهران در سفر رئیس جمهوری مصوب شد که هم‌اکنون کار مطالعات و طراحی این پروژه توسط اداره آبفا استان آغاز شده است.

مجید کاکی اظهار کرد: از مجموع 950 میلیارد ریال که در سفر رئیس جمهوری به تجهیز زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافته است، 300 میلیارد ریال توسط وزارت نیرو تأمین می‌شود.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس جمهوری برای تأمین آب شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مهران و تجهیز زیرساخت‌های منطقه مهران 350 میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

فرماندار مهران ادامه داد: مقرر شده است که برای رفع مشکل آب منطقه مهران و تکمیل زیرساخت‌های پایانه و خدمات دهی به زائران عتبات عالیات بنیاد مستضعفان نیز 300 میلیارد ریال هزینه کند.

کاکی با اشاره به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به ایلام گفت: 400 میلیارد ریال برای چهار خطه کردن مسیر مهران - صالح آباد - مهران اختصاص یافته که کار طراحی آن نیز آغاز شده است.

وی تأکید کرد: 300 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری به ایلام برای ایجاد زیرساخت‌های گلخانه امیرآباد و رضاآباد مهران و توسعه باغات اراضی شیب دار استان به تصویب رسید.

فرماندار مهران تصریح کرد: استمهال وام خشک‌سالی و دیگر طرح‌های کشاورزی و اقتصادی از برکات سفر رئیس جمهوری به ایلام بود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شهرستان مهران و استان نیز متحول خواهد شد.

شناسه خبر 49348