شناسه خبر:49293
1400/9/14 10:04:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر توزیع برق شهرستان بانه از اصلاح و بهینه‌سازی خطوط برق‌رسانی 22 روستای صعب‌العبور این شهرستان خبر داد.

صلاح قادری اظهار کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق‌رسانی و همچنین تعویض شبکه‌های فرسوده ازجمله وظایف اصلی شرکت توزیع برق استان کردستان است.

وی افزود: بدین‌منظور طی دو ماه اخیر عملیات اصلاح شبکه برق‌رسانی سه روستای بیان دره، باینجان و کانی هلوژه از توابع شهرستان بانه به اتمام رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این سه طرح، عملیات اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق در روستای کنده‌سور شهرستان بانه نیز آغاز شده که امید است تا پایان آذرماه سال جاری به اتمام برسد.

قادری با بیان اینکه برای اجرای سه طرح به اتمام رسیده و طرح در حال انجام روستای کنده‌سور 12 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است بیان کرد: درمجموع برای اجرای این چهار طرح در شهرستان بانه هفت کیلومتر کابل خود نگهدار با سطح مقطع مختلف مورداستفاده قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه تا پایان سال 1400 شبکه برق‌رسانی 42 روستای شهرستان بانه ساماندهی و اصلاح می‌شود، اظهار کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خود نگهدار کاهش مخاطرات برق‌گرفتگی، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، نوسازی شبکه، بهبودمبلمان شهری و روستایی، طول عمر شبکه، کاهش سرقت و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در ادامه به ‌سختی کار و صعب‌العبور بودن روستاهای مرزی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان و همچنین فرسودگی شبکه برق‌رسانی در بسیاری از نقاط، لزوم اجرای این طرح‌ها در این مناطق دوچندان می‌شود.

قادری اظهار کرد: با این اوصاف از ابتدای سال تاکنون برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق‌رسانی موجود در روستاهای شهرستان بانه 38 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

شناسه خبر 49293