شناسه خبر:49243
1400/9/13 09:09:51

سپهرغرب، گروه خبر: 200 بسته معیشتی آستان قدس رضوی با حضور سرپرست فرمانداری ویژه ملایر، امام‌جمعه ملایر، خادم‌یاران و جمعی از مسئولان این شهرستان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

امام‌جمعه ملایر روز پنجشنبه در آیین توزیع بسته‌های معشیتی آستان قدس رضوی در حسینیه سیدالشهدا (ع) ملایر با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های کانون خدمت رضوی در این شهرستان، کمک به محرومان و نیازمندان و هزینه‌کرد این کمک‌ها به نام امام رضا (ع) را نشان ارزشمندی برای خیران و نیکوکاران دانست که هیچگاه نزد خداوند گم نخواهد شد.

حجت‌الاسلام «محمدباقر برقراری» با تأکید بر اینکه مردم و خیران باید در کمک به نیازمندان از یکدیگر پیشی بگیرند، بیان کرد: اینکه نیازمندی به همت نیکوکاران و خیران چشم به راه و منتظر نباشد، این خود دارای ثوابی عظیم و اجری بزرگ نزد خداوند است.

مسئول کانون خدمت رضوی ملایر نیز در این آیین اعتبار هر بسته معیشتی را حدود 460 هزار تومان عنوان کرد و افزود: حدود 100 میلیون تومان برای تهیه این تعداد بسته معیشتی با کمک خیران شهرستان و آستان قدس رضوی هزینه شده است.

حجت‌الاسلام «علیرضا شمس» بیان کرد: امسال دو هزار بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شد که یک‌هزار و 100 بسته از این تعداد با مشارکت آستان قدس رضوی و دفتر آستان در استان همدان و 900 بسته نیز با کمک و مشارکت خیران ملایر و کانون‌های تخصصی و عمومی این شهرستان تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این از ابتدای سال تاکنون 24 هزار پرس غذای گرم تهیه و در چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مسئول کانون خدمت رضوی ملایر با اشاره به فعالیت 19 کانون تخصصی و چهار کانون عمومی زیرمجموعه این کانون در شهرستان، اظهار کرد: اصل و اساس کار کانون‌های تخصصی و عمومی شناسایی افراد نیازمند و گرفتار و معرفی آن‌ها به دفتر کانون خدمت رضوی است تا بتوانیم نسبت به رفع گرفتاری‌ها و مشکلات آن‌ها با کمک آستان قدس رضوی و خیران اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام شمس با بیان اینکه آستان قدس رضوی نیز با شناسایی خادم‌یاران خود را موظف به کمک به نیازمندان می‌داند، افزود: فعال‌ترین کانون این شهرستان، کانون وقف و نذر است که شناسایی خیران، دعوت از آن‌ها و دریافت کمک‌های مردمی را برعهده دارد.

شناسه خبر 49243