شناسه خبر:49086
1400/9/9 09:38:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ملی پویش «بذر» در کشور، گفت: پویش ملی «بذر» با کاشت 9 هزار و 800 نهال به یاد شهدای استان روز چهارشنبه 10 آذرماه در منطقه حفاظت‌شده «چالابه» کرمانشاه با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

«فضل‌الله رنجبر» روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، بر اهمیت بالای توجه به محیط‌زیست و توسعه فضای سبز اشاره کرد و از سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری و جمعیت هلال‌احمر خواست در برگزاری هرچه بهتر پویش ملی «بذر» به اداره منابع طبیعی کمک کنند.

وی راه‌اندازی این پویش را در راستای احیای جنگل‌های زاگرس دانست و خواستار مشارکت بالای تشکل‌های مردم‌نهاد، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین آموزش‌وپرورش در راستای فرهنگ‌سازی توجه به اهمیت جنگل و محیط‌زیست شد.

رنجبر همچنین از ادارات خواست زمینه‌ها و تدارکات لازم را برای ایاب و ذهاب مردم، اطلاع‌رسانی به‌موقع، سامان‌دهی جایگاه‌های پارکینگ خودرو و علائم راهنمایی افراد به محل مورد نظر و حفظ امنیت را در دستور کار قرار دهند.

   مشکل کشتار غیر مجاز دام در معابر به‌زودی حل می‌شود

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به کشتار غیر مجاز دام زنده در سطح معابر شهر کرمانشاه، گفت: در شورای تأمین مصوب شده با محوریت دامپزشکی، پشتیبانی قضائی و همچنین مشارکت دیگر ارگان‌های ذی‌ربط مانند اجرائیات شهرداری، کشتار غیر مجاز دام در شهر کرمانشاه جمع‌آوری شود.

رنجبر نگه‌داری دام را در شهر به‌لحاظ ضوابط بهداشت شهری خلاف قانون اعلام کرد و افزود: باید با کسانی که دام در شهر نگه‌داری می‌کنند، برخورد شود.

وی کشتار غیر مجاز دام زنده در معابر را غیر بهداشتی دانست و گفت: این عمل هم به زیبایی شهر لطمه زده و هم سلامت مردم را به‌خاطر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خطر انداخته است.

   متکدیان و معتادان متجاهر در شهر کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند

رنجبر در ادامه یکی از موضوعات مهم شهر کرمانشاه را جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر عنوان و بیان کرد: متأسفانه سودجویان در قالب باند و گروه افرادی را به‌عنوان متکدی به سطح شهر می‌فرستند و از دیانت و رحم و شفقت مردم سوء استفاده می‌کنند، درحالی که بسیاری از این گداها مستحق نیستند.

وی از سازمان بهزیستی و شهرداری خواست در راستای کمک به افراد مستحق، این غیر مستحقان را شناسایی و جدا کنند.

رنجبر همچنین از اجرائیات شهرداری کرمانشاه خواست به جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دهد تا به‌زودی به کمک تشکل‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی آنان نیز راهکار پایدار و کارآمدی پیدا کنیم.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود از ادارات شهرستان خواست در راستای گزارش تحقق سهمیه اشتغال شهرستان، شغل‌های ایجادشده را روشن و شفاف در سامانه رصد ثبت کنند.

   با کارمندانی که واکسن کرونا را نزده‌اند، برخورد می‌شود

رنجبر در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت بالای روند واکسیناسیون کرونا در قطع زنجیره این بیماری، از مدیران کل ادارات خواست با کارمندانی که هنوز واکسن کرونا نزدند، برخورد کنند.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جای داده و به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرستان با پنج بخشداری در کشور مطرح است.

استان کرمانشاه همچنین 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و یک‌هزار و 750 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم 850 زن شهیده، یک‌هزار و 550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، از آنِ کرمانشاه است.

بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه ازجمله مرصاد، بازی‌‌دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر 10 و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

شناسه خبر 49086