شناسه خبر:49002
1400/9/7 10:39:36
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام خبر داد؛

اجرای طرح هادی در 89 روستای ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام از اجرای طرح هادی در 89 روستای ایلام خبر داد و گفت: طرح هادی در 146 روستای دیگر تا پایان سال انجام می‌شود.

حبیب‌الله محبی اظهار کرد: در 6 ماهه اول در قالب طرح هادی عملیات جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، کانال سنگی، سنگ فرش معابر و آسفالت معابر در 89 روستای استان اجرایی شده است.

وی افزود: در این خصوص 49 میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به اختصاص قیر رایگان و مشارکت دهیاری‌ها و فرمانداری‌های سطح استان در اجرای طرح‌های هادی، افزود: در این راستا بالغ بر 200 هزار مترمربع شن‌ریزی، بیس و آسفالت معابر انجام شده است.

   طرح هادی در 50 روستا شروع شده است

محبی افزود: در کنار این فعالیت‌ها برای بیش از 65 روستای استان طرح هادی ایجاد شده و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال 1400 نیز اجرای طرح هادی در 146 روستای دیگر با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به تخصیص اعتبار طرح هادی در 50 روستا شروع شده است، افزود: برای اجرای طرح هادی در دیگر روستاها منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی طرح هادی این روستاها شامل بهسازی محیط، شن‌ریزی، جدول‌گذاری، کانال سنگی، سنگ فرش معابر، زیباسازی است.

    ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم

محبی در بحث تأمین مسکن محرومان نیز عنوان کرد: در نیمه دوم سال گذشته دو هزار واحد مسکن محرومان و یک هزار و 200 واحد طرح ویژه مسکن در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با همکاری بانک‌های عامل از سه هزار و 200 واحد، بالغ بر دو هزار و 900 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: برای سال جاری نیز ساخت دو هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم و دورافتاده و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار دارد که تاکنون تسهیلات یک هزار و 675 نفر تامین اعتبار شده و 529 مورد نیز با بانک عامل انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن نیز به‌عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی در شهرهای ایلام، ایوان و دره‌شهر عملاً عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام افزود: تا به این لحظه ساخت 630 واحد در شهر ایلام، 16 واحد در شهر دره‌شهر، 16 واحد نیز در شهر ایوان شروع شده است.

محبی گفت: برای ساخت 300 واحد دیگر پروانه ساخت آن‌ها آماده شده و به‌زودی انجام مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

شناسه خبر 49002