شناسه خبر:48733
1400/9/1 10:13:15

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت کوهنوردی استان همدان از برگزاری نخستین دوره استعدادیابی و انتخابی هیمالیانوردی با حضور 10 کوهنورد در همدان خبر داد.

علیرضا گوهری با اعلام این خبر، اظهار کرد: این مرحله از اردوی انتخابی به مدت یک روز با مربیگری و مدرسی وحید محمودی و سرپرستی جلال چشمه قصابانی برگزار و فراگیران به اجرای فنون و آموزش‌ها پرداختند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم اردو نیز 5 آذرماه در مسیر خط الراس اردک - مردک به پیست اسکی تاریک دره برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره 18 و 19 آذرماه نیز برای صعود به منطقه کلاغ لانه حاضر می‌شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان همدان، گفت: اردوهای هیمالیا نوردی بر اساس برنامه فدراسیون در 2 مرحله استانی و منطقه‌ای و در راستای برگزاری کمپ آموزشی و توانمندسازی هیمالیا نوردی (علم‌کوه، زمستان -1400) و نیز شناسایی نفرات منتخب برای حضور در این کمپ در 2 بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: داشتن 18 تا 29 سال تمام و همچنین احکام کارآموزی کوه‌پیمایی، برف و سنگ‌نوردی، استفاده از تجهیزات کامل کوهنوردی دارای استانداردهای اتحادیه جهانی UIAA، گواهی صحت و سلامت، رونوشت کارت بیمه ورزشی و کارت ملی دارای اعتبار و عضویت در یکی از باشگاه‌های کوهنوردی کشور شرایط لازم برای حضور در این اردوها است

شناسه خبر 48733