شناسه خبر:48648
1400/8/30 09:10:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: یک‌هزار خدمت حقوقی، مشاوره‌ای و قضائی از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده‌های زیر پوشش با هدف توانمندسازی آن‌ها ارائه شده است.

«حسین روغنکار» روز شنبه با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است، اظهار کرد: این تعداد خدمات حقوقی و مشاوره ارائه‌شده به مددجویان شامل 300 مورد خدمات مشاوره و راهنمایی و 700 مورد خدمات حقوقی بوده است.

وی افزود: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است.

روغنکار تأکید کرد: با انجام رسیدگی به پرونده‌های قضائی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل خانواده، ارث، دعاوی حقوقی کارگری و کارفرما، مالی و دیگر موارد، تاکنون خانواده‌های زیادی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج‌ شده‌اند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: تنظیم 13 مورد اظهارنامه، 37 مورد دادخواست، پنج مورد شکوائیه، 25 مورد لایحه دفاعیه و هفت مورد شرکت در جلسات دادرسی مددجویان ازجمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد استان همدان در هفت‌ماهه سال جاری بوده است.

وی با اشاره به همکاری 33 نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه، امسال تعداد 20 تن از مددجویان زیر پوشش این نهاد برای رسیدگی به مشکلات حقوقی، به مراکز فوق معرفی شدند.

روغنکار اظهار کرد: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود که امسال بیش از 980 مددجوی همدانی از 10 دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

وی در ادامه از وکلای خیر و نیکوکار دعوت کرد به‌منظور حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری کنند.

شناسه خبر 48648