شناسه خبر:48545
1400/8/27 09:00:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: مشکلی در زمینه تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، داریوش حسینی در جلسه ویدئوکنفرانسی که به ریاست مقام عالی وزارت و با حضور استاندار همدان برگزار شد، بیان کرد: با بازگشایی سامانه ثبت‌نام مسکن وزارت راه و شهرسازی برای شهر همدان، تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون به 30 هزار نفر رسیده است.

استاندار همدان نیز پس از پایان شورای ملی مسکن که به ریاست رئیسی رئیس‌جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام‌نویسی در این طرح تا 15 آذرماه تمدید شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد: درحال حاضر استان همدان نیازمند ساخت 100 هزار واحد مسکونی است که 80 درصد اعتبار ساخت این واحدها از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان تأمین می‌شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: در شهر همدان تا سقف 350 میلیون تومان، در سایر شهرهای استان 300 میلیون تومان و در مناطق روستایی 250 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود و همچنین سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای روستایی و متقاضیان سه دهک نخست پنج درصد، دهک‌های میانی 9 درصد و دهک‌های بالا 12 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به‌منظور پیگیری اقدامات، براساس زمین‌بندی صورت‌گرفته، شورای مسکن استان همدان هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود و در شهر ملایر با اختصاص چهار هکتار زمین به این طرح، بخش زیادی از مشکل زمین برطرف شده است.

شناسه خبر 48545