شناسه خبر:48495
1400/8/26 09:33:38

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: تأکید شخص رئیس‌جمهور درخصوص اراک اولویت قرار دادن سلامت مردم است.

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: حل مسئله آلودگی هوای اراک با جدیت در دستور کار بوده، چراکه تأکید شخص رئیس‌جمهور درخصوص اراک اولویت قرار دادن سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: متأسفانه ترک فعل‌ها از سوی برخی از مدیران باعث شده که مردم از عملکردها ناراضی باشند، مطلقاً در مقابل ترک فعل کوتاه نمی‌آییم، هر مدیری که توان کار برای مردم ندارد، خداحافظی کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مسئولان نباید با دادن وعده‌های بیهوده موج ناامیدی را در جامعه ترویج دهند، گفت: باید امید را در جامعه ترویج داد و وعده‌ها را عملیاتی کرد، عمل نکردن به وعده‌ها نارضایتی را در جامعه رقم خواهد زد.

مخلص‌الائمه افزود: امروز آلودگی هوا یکی از 10 چالش‌ کشور است که شهر اراک نیز متأسفانه با این چالش دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اختلال در نظام زیست‌محیطی از مسائل مهم کشور است که دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید رفع این چالش را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی باید به وظایف خود در حوزه مسائل زیست‌محیطی به درستی عمل کند، بیان کرد: ریشه اصلی مشکلات زیست‌محیطی تعارض منافع است، هرگاه منافع سازمان‌ها، شرکت‌ها و اشخاص با منافع مردم دچار تعارض شد، آسیب آن دامن محیط‌زیست را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی اظهار کرد: متأسفانه آلودگی هوا برای بخشی از اقتصاد جامعه رانت ایجاد کرده که از این پس مانع شکل‌گیری این رانت خواهیم شد.

مخلص‌الائمه بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا تأکید و بیان کرد: آلودگی هوا به سطحی از نارضایتی عمومی رسیده که تلاش داریم این آلودگی را کاهش دهیم.

فرماندار اراک نیز با اشاره به استفاده نیروگاه حرارتی شازند از مازوت، گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه در شرایطی بوده که استفاده از آن ممنوع است.

حسین بختیاری افزود: مازوت به‌دلیل آلودگی بالا برای صنایع داخل استان مناسب نیست و نباید با استفاده از آن سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی تصریح کرد: فیلتراسیون نیروگاه حرارتی شازند بیش از 100 میلیارد تومان هزینه دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 

شناسه خبر 48495