شناسه خبر:48489
1400/8/26 09:15:58
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش:

بستر آزمایش دینامیک خاک در دانشگاه تفرش فراهم شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش گفت: با تجهیز آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه، امکان آزمایش دینامیک خاک با هدف ارائه خدمات به دانشگاهیان، پژوهشگران و صنایع استان مرکزی و کشور فراهم شد.

«ابوالفضل حسنی‌بافرانی» روز سه‌شنبه افزود: بهترین ابزارآلات منطبق با دانش روز ازجمله دو دستگاه برش دینامیکی دوجهته و دستگاه سه‌محوری دینامیکی تمام‌اتوماتیک برای این آزمایشگاه تهیه و نصب شده است.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات این آزمایشگاه از تولیدکنندگان معتبر داخل کشور با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) خریداری شده است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش اظهار کرد: تجهیزات مذکور با قابلیت طیف وسیعی از انواع بارگذاری قادر به شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های دینامیکی خاک، ارزیابی پتانسیل روانگرایی و تعیین مؤلفه‌های الگوی رفتاری خاک هستند.

حسنی‌بافرانی ضمن بیان اینکه خرید دستگاه‌های مذکور با هدف گسترش تجهیزات صنعتی دانشگاه تفرش با نگاه به صنایع استان مرکزی صورت گرفته است، گفت: این آزمایشگاه قابلیت ارائه خدمات در حوزه مکانیک و دینامیک خاک به دانشگاهیان، پژوهشگران و شرکت‌های مشاور، پیمانکاران راه‌سازی و شهرداری‌ها را در حوزه ژئوتکنیک لرزه‌ای دارد.

شناسه خبر 48489