شناسه خبر:48437
1400/8/25 09:22:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی به‌منظور حل مشکلات مربوط به بدهی‌ها و چک‌های برگشتی آذرآب اراک خبر داد و گفت: رفع معضل بدهی‌ غیر جاری و چک برگشتی نیازمند مصوبه هیئت دولت یا سران قوا است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

علی‌حسین رعیتی‌فرد ظهر روز گذشته در بازدید از شرکت آذرآب اراک و در جمع مدیران و کارگران این شرکت اظهار کرد: تمام تلاش دولت سیزدهم تسریع در رفع موانع تولید است و همه تلاش به‌کار گرفته شده تا چرخ تولید با سرعت بیشتری بچرخد و مشکلات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد:‌ شرکت‌های ایرانی باید هم تولیدکننده نیاز کشور باشند و هم در راستای صادرات تولیدات گام بردارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنایع آذرآب، ماشین‌سازی و صنایع بزرگ استان مرکزی دانش فنی و مهارتی بالایی دارند، افزود: تخصص و مهارتی که کارگران ایرانی دارند، در هیچ نقطه‌ای یافت نمی‌شود و باید از این توان به‌درستی استفاده کرد.

رعیتی‌فرد گفت: محصولات تولیدی صنایع این استان منحصربه‌فرد و کلیدی است و صنایع استان می‌توانند علاوه‌بر تأمین خدمات مهندسی داخل، نیاز صنایع زیردستی و نیاز کشورهای همسایه را نیز به این خدمات پاسخ دهند.

وی خواستار همراهی تأمین اجتماعی و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها درخصوص رفع مشکلات مربوط به بازداشت‌نامه‌ها و سند ملکی توقیفی این کارخانه شد و ادامه داد: تقویت زنجیره‌های تولید کشور نیازمند رونق شرکت‌هایی مادرتخصصی ازجمله آذرآب است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی به‌منظور حل مشکلات مربوط به بدهی‌ها و چک‌های برگشتی آذرآب اراک خبر داد و اظهار کرد: رفع معضل بدهی‌ غیر جاری و چک برگشتی نیازمند مصوبه هیئت دولت یا سران قوا است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، چراکه رسیدگی به موضوع بدهی‌های شرکت آذرآب نیازمند تصمیم سران سه قوه است.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه در عرصه تولید رقابت حرف نخست را می‌زند و شرکت‌ها باید بکوشند بازارهای تولیدی را جذب کنند، گفت: انتظار داریم تأمین اجتماعی در مباحث بیمه‌ای نهایت همکاری را با آذرآب داشته باشد تا این شرکت با فراغت بال بیشتری به امر تولید بپردازد.

  آذرآب 160 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهی دارد

مدیر شرکت آذرآب نیز گفت: درحال حاضر عدم صدور ضمانت‌نامه و گشایش‌های بانکی و نداشتن نقدینگی لازم، عمده‌ترین چالش این شرکت در امر تولید است.

ساریخانی افزود: آذرآب 160 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهی دارد که 70 میلیارد تومان آن جریمه است.

به گفته وی نداشتن ضمانت‌نامه بانکی موجب شده تا این شرکت نتواند پروژه‌های جدیدی را منعقد کند.

شناسه خبر 48437