شناسه خبر:48401
1400/8/24 09:34:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: پهله، آخرین شهر ایلام با یک هزار و 100 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان 100 درصدی شد.

عباس شمس‌اللهی با اشاره به اینکه با گازدار شدن شبکه شهر پهله، تعداد 26 شهر استان ایلام گازدار شدند، اظهارکرد: با تلاش جهادی همکاران شرکت گاز استان آخرین شهر ایلام گازدار و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان 100 درصدی شد.

وی با بیان اینکه با ورود گاز به شبکه شهر پهله یک هزار و 100 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، افزود: کلیه روستاهای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، کمبود شدید کالاهای مورد نیاز اجرای عملیات، توپوگرافی خشن منطقه و عبور از کوه‌های صعب‌العبور در مسیر این خط باعث شد که کار گازرسانی به شهر پهله با کندی انجام شود، بیان کرد: گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر یکی از سخت‌ترین و صعب‌العبور پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران این موضوع محقق و مردم این مناطق به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

شمس‌اللهی ادامه داد: برای گازرسانی به پهله و روستاهای مسیر 24 کیلومتر شبکه توزیع، 39 کیلومتر خط تغذیه فلزی در سایزهای 6‌ و‌‌ 8 و‌ 12 و سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 2500، 5 هزار و 400 متر‌مکعب در ساعت نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 600 علمک در شهر پهله و روستاهای اطراف نصب شده‌ است، خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر بیش از 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه این پروژه در سال 1396 شروع و در 1400 به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع 6 پیمانکار بومی در این پروژه فعالیت کردند.

شمس‌اللهی تصریح کرد: این خط در ادامه مسیر 42 کیلومتری خط تغذیه شهر میمه بوده و هم‌‌اکنون پیمانکار نصب انشعابات در شهر پهله و روستاهای تابعه در حال اجرا و نصب علمک است و شهروندان این مناطق پس از انجام لوله‌کشی داخلی منازل و تشکیل و تکمیل پرونده می‌توانند برای اشتراک‌پذیری گاز اقدام و گاز را میهمان خانه خود کنند.

شناسه خبر 48401