شناسه خبر:48014
1400/8/16 09:43:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به احتمال اجرای طرح قرنطینه هوشمند یا استفاده از کارت‌های هوشمند در استان، گفت: از مردم درخواست داریم نسبت‌ به ویروس کرونا بی‌تفاوت نبوده و عادی‌انگاری نکنند.

هوشنگ بازوند روز شنبه افزود: خوشبختانه آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه نسبت‌ به هفته گذشته کاهش یافته و بیماران ورودی به مراکز درمانی نسبت‌ به بیماران ترخیصی، کمتر شده‌ است.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز استان از چهار به یک شهر رسیده است، اظهار کرد: همچنین چهار شهرستان استان که قبلاً در وضعیت نارنجی بودند، هم‌اکنون در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و بی‌شک اگر همراهی و رعایت مردم ادامه داشته باشد، طی هفته‌های آینده شاهد آبی شدن وضعیت شهرها و خارج شدن از وضعیت نارنجی و قرمز هستیم.

بازوند یادآور شد: با این وجود وضعیت فعلی همچنان مطلوب نیست و احتمال ورود برخی استان‌ها به اوج شیوع ششم کرونا وجود دارد که درصورت وقوع این احتمال کرمانشاه هم درگیر خواهد شد و هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

به گفته‌ وی ممکن است موضوع قرنطینه هوشمند یا استفاده از کارت‌های هوشمند اجرایی شود؛ بنابراین از مردم درخواست داریم که نسبت‌ به ویروس کرونا بی‌تفاوت نباشند و عادی‌انگاری نکنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون 800 هزار دوز واکسن کرونا در استان موجود است، گفت: روزانه حدود 20 هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود، درحالی که ظرفیت ما حدود 100 هزار دوز است.

وی اضافه کرد: دوسوم از 20 هزار دوز روزانه مربوط به مرحله دوم دریافت‌کنندگان واکسن و یک‌سوم دیگر نیز مربوط به کسانی است که برای بار اول واکسن تزریق می‌کنند که این یعنی برخی شهروندان تحت تأثیر تبلیغات نادرست و شایعه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته‌ و در زمان مناسب برای دریافت واکسن مراجعه نمی‌کنند.

بازوند با بیان اینکه دریافت واکسن برای سلامت شهروندان ضروری است، ادامه داد: ممکن است به‌زودی و با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی، دریافت برخی از خدمات اجتماعی منوط به داشتن کارت واکسن شود.

وی تأکید کرد: براساس پژوهش‌های صورت‌گرفته کسانی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، درصورت ابتلا به این ویروس با خطرات بسیار کمتری مواجه می‌شوند و مرگ‌‌ومیر در این دسته از افراد بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده‌اند.

 

شناسه خبر 48014