شناسه خبر:48012
1400/8/16 09:39:05
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی:

125 کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی برف‌روبی شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 125 کیلومتر باند از جاده‌های این استان طی شبانه‌روز اخیر در پی بارش برف با حضور گروه‌های بروف‌روبی زمستانه پاک‌سازی شده است.

«مهرداد جهانی» روز شنبه افزود: 100 کیلومتر باند از جاده‌های شهرستان تفرش و 25 کیلومتر باند جاده ساوه- بوئین‌زهرا در محدوده منطقه خرقان برف‌روبی و پاک‌سازی شده است.

وی ادامه داد: 40 تُن مخلوط ماسه و نمک برای جلوگیری از لغزندگی و حوادث رانندگی در جاده‌های شهرستان تفرش و 50 تُن مخلوط ماسه و نمک در جاده ساوه- بوئین‌زهرا در محدوده روستای خرقان پخش شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: 10 گروه متشکل از 20 نفر از راهداران این استان وظیفه برف‌روبی و پاک‌سازی جاده‌ها در این شهرستان‌ها را برعهده داشته‌اند.

جهانی گفت: بارش برف در جاده‌های شهرستان تفرش از ساعت سه بامداد روز گذشته آغاز شده و اکنون سطح جاده‌های این منطقه لغزنده و مملو از برف بوده و تردد خودرو در آن‌ها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: جاده‌های این استان به‌جز جاده‌های تفرش و ساوه- بوئین‌زهرا بخش خرقان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد و سایر مناطق استان شاهد بارش باران بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: رانندگان باید در هوای مه‌آلود، از چراغ مه‌شکن استفاده کرده و درصورت نداشتن این چراغ با روشن کردن نور پایین و با احتیاط کامل برانند.

جهانی افزود: میزان باد لاستیک‌های خودرو در شرایط بارش برف و باران و تردد در جاده‌های برون‌شهری اهمیت زیادی دارد و چرخی که تنظیم باد داشته باشد، بهترین و مناسب‌ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر است.

6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

شناسه خبر 48012