شناسه خبر:47999
1400/8/16 09:03:20

سپهرغرب، گروه خبر: برترین‌های جشنواره و نمایشگاه ملی نقاشی‌های 20*20 «مهربان با طبیعت» با برگزاری آیین ویژه‌ای در همدان معرفی و از پدیدآورندگان این آثار تجلیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان روز شنبه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره هم‌زمان با روز محیط‌بان (اول تیر) منتشر و 185 اثر از 82 هنرمند استان‌های همدان، خوزستان، مرکزی، تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، زنجان، مازندران، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و آذربایجان شرقی و غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

«محسن جعفری‌نژاد بسطامی» با اشاره به حضور 47 نفر از همدان در این دوره جشنواره، افزود: آثار رسیده به جشنواره بیشتر در تکنیک‌های مختلف مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد و همچنین سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و رئالیسم بود.

وی تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به‌مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط‌زیست، پیوند هنر و محیط‌زیست برای افزایش توجه عمومی به اهمیت موضوع را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: در این رویداد هنری با توجه به بحران‌های محیط‌زیستی، تنش‌های آبی و عواقب آن برای زیستگاه‌ها و طبیعت و پهنه‌های آبی و تالابی کشور، بر آن شدیم تا هنر نقاشان سراسر کشور را در مسیر حفظ محیط‌زیست و یادآوری این نکته که «ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و بخشی از ذات طبیعت هستیم»، به‌کار گیریم.

به گفته وی نمایشگاه آثار برتر این جشنواره نیز که از 16 استان کشور به دبیرخانه ارسال شده، پس از اختتامیه در فرهنگ‌سرای هنر و رسانه شهر همدان برای مدت یک هفته در معرض بازدید و فروش عمومی قرار می‌گیرد.

در ادامه این آیین پیام رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و بیانیه هیئت داوران جشنواره نیز قرائت شد.

هیئت داوران در پایان سه اثر را بدون رتبه‌بندی به‌عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب کرد و 20 اثر هم با نظر داوران انتخاب و شایسته تقدیر شناخته شدند.

جشنواره ملی نقاشی «مهربان با طبیعت» با هدف تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به‌مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط‌زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی در همدان برگزار شد.

همچنین نمایشگاه ملی نقاشی با عنوان مهربان با طبیعت از 15 تا 21 آبان‌ماه در فرهنگ‌سرای رسانه شهر همدان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 100 اثر نقاشی با ابعاد 20 در 20 در انواع سبک‌ها و تکنیک‌ها با موضوع محیط‌زیست و طبیعت در معرض بازدید عمومی قرار خواهد گرفت.

شناسه خبر 47999