شناسه خبر:47945
1400/8/15 09:07:58

سپهرغرب، گروه خبر: در نشست فرماندار همدان با معتمدین و همیاران شوراهای منطقه دره‌مرادبیگ مهم‌ترین مسائل و مشکلات این منطقه مورد طرح و تبادل نظر قرار گرفت.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه کوی دره‌مرادبیگ سهم بزرگی در رویدادهای انقلاب دارد، یادآور شد: چه در مبارزات دوران انقلاب و چه در دفاع مقدس، اهالی این منطقه نقش بی‌بدیلی داشتند.

وی با اشاره به جان‌فشانی تعداد قابل توجهی از شهدا و ایثارگران کوی دره‌مرادبیگ در طول 40 سال گذشته، افزود: هنوز مردم این منطقه از انفاس و فعالیت‌های انقلابی تعدادی از یاران شهید مدنی تا رشادت‌های سردار شهید مصیب مجیدی و مدافع حرم شهید فانوسی، بهره‌مند هستند.

محمدعلی محمدی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی معتمدین و مشارکت بیشتر مردم کوی دره‌مرادبیگ به‌منظور رفع مسائل و مشکلات این منطقه، تأکید کرد: از مدیریت شهری انتظار داریم به منطقه دره‌مرادبیگ توجه بیشتری داشته باشند.

وی توجه به منافع عمومی را ازجمله اولویت‌ها برای اجرای هر طرحی دانست و افزود: متأسفانه با توجه به منافع شخصی، شاهد تخریب بسیاری از باغات، ساخت‌وسازهای غیر مجاز، تجاوز به حریم منابع طبیعی و رودخانه حتی توسط افراد بومی در منطقه دره‌مرادبیگ هستیم.

محمدی از برگزاری نشست‌های مستمر و تمرکز بیشتر به‌منظور رفع مشکلات این منطقه خبر داد و اظهار کرد: دره‌مرادبیگ به‌عنوان یک نگین سبز و منطقه ویژه گردشگری دیده شود و در حفظ محیط‌زیست این منطقه باید بیش‌ازپیش کوشا بود.

در این نشست تنی چند از معتمدین کوی دره‌مرادبیگ به بیان مهم‌ترین مشکلات این منطقه پرداختند که وضعیت عرض کم و فاقد پیاده‌راه بودن جاده اصلی دره‌مرادبیگ، ترافیک و لزوم بازگشایی مسیر در برخی از خیابان‌ها و کوچه‌های داخلی دره‌مرادبیگ، فاضلاب و هدایت آن به رودخانه دره‌مرادبیگ، مشکل آب شرب و آب باغات و نیاز به احداث منبع ذخیره و لزوم اتحاد معتمدین و شورایاران در پیگیری مسائل و مشکلات، ازجمله مهم‌ترین موارد بود.

پایگاه مقاومت بسیج منطقه دره‌مرادبیگ همدان در دوران دفاع مقدس از پایگاه‌های فعال شهر همدان در اعزام نیرو به جبهه‌های نبرد و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بود و مردم این منطقه 75 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

شناسه خبر 47945