شناسه خبر:47942
1400/8/15 09:01:51
امام‌جمعه همدان خطاب به دشمنان:

نمی‌توانید ملت ایران را تهدید کنید

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه همدان با تاکید براینکه مذاکره باید منجر به برداشتن تحریم‌ها شود، گفت: اراده پولادین سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشور نشان داده این ملت قابل تهدید نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز‌جمعه همدان، با اشاره به اقدام قهرمانانه سپاه برای بازگرداندن نفتکش ایرانی و آزاد‌کردن آن از دست نیروهای آمریکایی اظهار داشت: این کشورها 40 سال است در عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی می‌جنگند و در این مدت نیز عاقل نشده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند آمریکا هنور نفهمیده‌اند که نمی‌شود با جمهوری اسلامی در افتاد، گفت: یکی از اهداف آمریکا از این گونه اقدامات این است که مذاکرات آینده ایران در آذر ماه را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: جمهوری اسلامی از مذاکره استقبال می‌کند اما مذاکره‌ای که منافع مردم را تامین کند نه مذاکره‌ای که صرفا برای مذاکره بوده و کشور از این مذاکره بهره‌مند نشود.

وی با این توضیح که ایران تجربه خوبی از مذاکره با این افراد ندارد، عنوان کرد: امروز دولت با رویکرد جدیدی که دارد اگر بخواهد وارد مذاکرات شود حتما باید به تامین منافع کشور توجه کند چرا که کشور ما مورد جنایات٬ تحریم اقتصادی و بدترین تحریم‌ها از سوی دشمنان در طول تاریخ قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید براینکه مذاکره باید منجر به برداشتن تحریم‌ها شود بیان کرد: هر کسی که قدرتمند‌تر باشد دست برتر را در میدان خواهد داشت بنابراین اقدام اخیر آمریکا نیز برای این است که در عرصه نظامی خود را برتر نشان دهد تا اینگونه دست برتر را در مذاکره داشته باشد.

وی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته شاید این حر‌ف‌ها را شنیدید که می‌گفتند دنیای امروز دنیای موشک نیست، اما رفتاری که از کشورها دیده می‌شود نشان می‌دهد این حرف دکترین غلطی در عرصه سیاست است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: منطق دنیای امروز این است که اگر کسی یا کشوی قدرت نداشته باشد نمی‌تواند حق خود را بگیرید چرا که دنیای امروز منطق زور حاکم است پس کشور باید در عرصه نظامی قوی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر زحمات امثال شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نباشد در میز مذاکره نمی‌توان حق را گرفت، گفت: آمریکا چندین بار چنین رفتاری را تکرار کرده است در حالیکه باید از این‌گونه اتفاقات درس بگیرد و عاقل شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه آمریکا باید گزینه نظامی را از روی میز بردارد، افزود: کشور ما کشوری نیست که بشود او را تهدید کرد٬ اراده پولادین سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشور نشان داده این ملت قابل تهدید نیست.

وی با این توضیح که امروز نهادهای بین‌المللی بازیچه دست امریکا شده اند تا این کشور منافع خود را تامین کند گفت: بدترین جنایات تاریخی متعلق به آمریکا بوده و حتی اقتصاد دنیا نیز بازیچه دست این کشور است به همین دلیل هر کشوری که با او مخالفت کند منافعش را تحریم میکند. نظام اسلامی مخالفتی با مذاکره ندارد اما شرط اول مذاکره آن است که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند نه اینکه اقتصاد ما را چهار سال به بازی گرفته٬ از برجام خارج شده و فضا را دچار تلاطم کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: مسئله آمریکا مسئله مذاکره نیست بلکه او به دنبال تسلیم شدن ماست به همین دلیل امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم مطرح کردند چراکه سر منشا فساد کسی بود که شاه را می‌آورد و می‌برد یا کودتا کرده و کشور اسلامی را به بازی می‌گرفت. امریکا 40 سال است با نظام اسلامی می‌جنگد چون می‌داند نظامی اسلامی ظرفیت‌های مقاومت در منطقه را فعال کرده است.

امام جمعه همدان خطاب به مردم گفت: این شما بودید که جسارت مقابله با استکبار را به دیگر ملت‌ها داده و فضای ایستادگی و دفاع از مقاومت را در منطقه و دیگر کشورهای جهان فعال کردید.

وی درباره روز بزرگداشت فرهنگ عمومی نیز اظهارکرد: مسئولیت شورای فرهنگی عمومی در استان با بنده است اما متاسفانه نتوانستیم امسال به دلیل مسئله کرونا و برخی مشکلات این شورا را فعال کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی در حال تدوین سند فرهنگی استان بوده و در شورای قرآنی نیز سند قرآنی استان تدوین شده است گفت: امیدواریم با حضور استاندارجدید در استان به مسئله فرهنگ توجه بیشتری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید سبب غفلت از حوزه فرهنگ شود عنوان کرد: ما در استان همدان مشکلات فرهنگی بسیاری داریم و شورای فرهنگ می‌تواند فرهنگ عمومی را فعال و تقویت کند.

وی مطرح کرد: انتظار براین است وقتی مدیران در این شورا شرکت کرده و مسائل را بررسی می‌کنند مصوبات شورای فرهنگی عمومی را حمایت و اجرا کنند چرا که صرف حرف زدن و یا دردودل‌کردن گرهی از مشکلات مردم باز نمی‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم انتظار دارند جنب و جوش اقتصادی در استان به کار بیفتد اظهار کرد: ما مشکلات اقتصادی فراوانی داریم و مردم انتظار دارند که مشکل بورس حل شود، بازار کنترل شود که انتظار به حقی است.

شناسه خبر 47942