شناسه خبر:47656
1400/8/9 09:13:22
مدیر منطقه یک شهرداری همدان خبر داد:

اجرای عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط پُل شهیدصوفی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح شهیدصوفی یکی از مهم‌ترین و پُرترددترین معابر شهر همدان است، عنوان کرد: عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط این پُل طی روزهای گذشته از مسیر میدان امامزاده عبدالله به سمت میدان آرامگاه بوعلی‌سینا با فعالیت شبانه‌روزی همکاران در واحد فنی آغاز شده است.

مسعود دهبانی‌صابر با بیان اینکه بتن از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده پُل‌ها محسوب می‌شود بنابراین این نوع از سازه‌ها از انعطاف‌پذیری پایینی برخوردار بوده و بسیار سخت هستند، گفت: از همین رو برای جلوگیری از آسیب به این سازه‌ها به‌دلیل تغییرات حرارتی و رطوبتی، استفاده از درزهای انبساط امری ضرروی محسوب می‌شود.

دهبانی‌صابر افزود: با توجه به اینکه پُل‌ها از نوع سازه‌هایی هستند که همواره در معرض بارهای وسایل نقلیه قرار می‌گیرند و در دسترس شهروندان عزیز قرار دارند، بنابراین بایستی پایش و بررسی آن‌ها با حساسیت به‌مراتب بیشتری صورت بپذیرد که از همین رو با بازدیدهای مدیران و کارشناسان فنی شهرداری منطقه یک عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط پُل با اعتباری پنج میلیارد ریالی آغاز شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با تشریح روند اجرایی این پروژه، اظهار کرد: ابتدا بایستی کاترزنی و تخریب آسفالت جهت دسترسی به عمق مورد نیاز صورت بپذیرد تا مطابق نقشه‌های فنی عملیات نصب قالب به اندازه گپ شکل بگیرد در مرحله بعد عملیات آرماتوربندی میلگرد جهت تثبیت سازه و سپس گروت‌ریزی با استانداردها و دستورالعمل‌های مشخص انجام می‌پذیرد.

دهبانی‌صابر از صبر و بردباری شهروندان عزیز همدانی که در زمان بسته شدن پُل نهایت همکاری را با شهرداری منطقه یک داشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: شهروندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر شهر هستند و تمامی اقدامات عمرانی در جهت رفاه هرچه بیشتر آن‌ها صورت می‌پذیرد.

شناسه خبر 47656