شناسه خبر:47493
1400/8/5 09:20:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب گفت: چهار هزار دستگاه تراکتور در این شهرستان فعال است که با توجه به سطح زیر کشت اراضی زراعی به‌صورت میانگین برای هر 25 هکتار یک دستگاه تراکتور موجود است.

کامران کریمی روز سه‌شنبه اظهار کرد: به‌علت فرسودگی، هرسال تعدادی از این تراکتورها از رده خارج شده و نیاز به جایگزینی دارند که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در همین ارتباط تمام توان خود را به‌کار گرفته تا نوسازی ناوگان ادوات کشاورزی به سرانجام برسد.

وی تأکید کرد: از محل تسهیلات مکانیزاسیون در 6 ماهه نخست سال جاری، 40 دستگاه تراکتور و 52 دستگاه دیگر ادوات ‌کشاورزی نوین با همکاری بانک کشاورزی خریداری شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب ادامه داد: واگذاری این تراکتورها به کشاورزان به‌صورتی بوده که 20 درصد سهم آورده متقاضی و 80 درصد نیز تسهیلات بانکی پرداخت‌شده توسط بانک عامل با بازپرداخت سالیانه و سود 15 درصد بوده است.

کریمی با بیان اینکه مدت بازپرداخت برای تراکتورهای سبک پنج‌ساله و برای تراکتورهای سنگین هفت‌ساله است، اضافه کرد: براساس میزان زمین، تاریخ درخواست، گواهینامه تراکتور و رتبه‌بندی که بین کشاورزان توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام شده، متقاضیان پس از تشکیل پرونده به بانک کشاورزی برای خرید تراکتور معرفی می‌شوند.

شناسه خبر 47493