شناسه خبر:47462
1400/8/4 10:30:26

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند گفت: یک‌ساله مشکل آسفالت نهاوند را رفع می‌کنم.

بحث آسفالت معابر و خیابان‌های شهر نهاوند سال‌ها به‌عنوان یک مطالبه مهم در صدر خواسته‌های شهروندان قرار گرفته است.

بیش از 10 سال است پروسه نهضت آسفالت شهر نهاوند درحال اجرا بوده، اما همچنان جایگاه خود را در بحث مطالبه‌گری میان شهروندان حفظ کرده است.

این موضوع هم هزینه قابل توجهی برای مدیریت شهری دارد و هم اینکه اگر بتوان زیرساخت‌های آن را در مدیریت شهری تأمین کرد، به‌لحاظ درآمدی به نفع شهرداری خواهد بود؛ از این نظر که هم نیاز شهر را تأمین می‌کند و هم می‌تواند یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری محسوب شود.

در شرایطی که موضوع درآمدها و افزایش آن با توجه به کاهش ساخت‌وساز و غیره برای شهرداری‌ها به یک چالش تبدیل شده است، ایجاد و تقویت منابع درآمدی پایدار یک اصل مهم برای مدیریت شهری محسوب می‌شود و مدیری موفق است که بتواند با شناسایی شاخص‌ها و زیرساخت‌های درآمدی در یک شهر، به ایجاد این منابع و تقویت آن‌ها بپردازد.

با توجه به نیاز خیابان‌ها، کوچه‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نهاوند به آسفالت و روکش آسفالت، راه‌اندازی کارخانه آسفالت نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و تأمین آسفالت مورد نیاز پروژه‌های شهرداری دارد.

شهردار نهاوند گفت: اجرای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر به‌عنوان یک مطالبه جدی پس از نظافت و پاکیزگی، در مطلوب شدن سیمای شهر و ایجاد یک رویه جدی در پاک‌سازی آن، مؤثر است.

مجید یوسفی‌نوید از تجهیز کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند به سنگ‌شکن خبر داد و گفت: این کارخانه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان و با ظرفیت تولید 80 تُن در ساعت راه‌اندازی شده است و روزانه 500 تا 600 تُن تولید دارد.

به گفته یوسفی‌نوید ایجاد منابع درآمدی پایدار با توجه به محدودیت‌ها در حوزه کلان کشور و به تبع شهرداری‌ها، با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر مهم است و این منابع از خروج سرمایه و درآمدهای شهرداری جلوگیری می‌کند که تجهیز و راه‌اندازی کارخانه آسفالت ازجمله این اقدامات است تا شهرداری برای تأمین و تقویت کارهای زیرساختی به خارج از مجموعه متکی نباشد.

یوسفی‌نوید تأکید کرد: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های انجام‌شده کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های حمایتی و تقویتی اقتصاد مقاومتی مجهز شد و در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با ظرفیت و تجهیزات به‌روز و جدید درحال فعالیت است تا نهضت آسفالت برای پاسخگویی به مطالبات زیرساختی شهر با کیفیتی بهتر جان بگیرد.

   تقویت منابع درآمدی پایدار

یوسفی‌نوید افزود: هرچند خدماتی که برای شهرداری تعریف شده است وظیفه این نهاد خدمتی بوده، اما اولویت نخست اجرای کارهای زیرساختی و تقویت منبع درآمدی پایدار برای مدیریت شهری است؛ چراکه با خودکفایی شهرداری آن‌هم در شرایطی که منابع پایدار درآمدی شهرداری‌ها رو به کاهش رفته است، کمک بزرگی به تقویت اقتصاد این واحدهای خدماتی خواهد شد.

   توانایی تأمین آسفالت مورد نیاز سایر شهرها

یوسفی‌نوید درباره شرایط جدید در کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند گفت: با خودکفا شدن کارخانه آسفالت شهرداری، زنجیره تولید آسفالت کاملاً به خودکفایی رسیده است و علاوه‌بر تأمین آسفالت مورد نیاز شهرداری، توانایی تأمین آسفالت مورد نیاز سایر شهرداری‌های شهرستان، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس و غیره را هم دارد.

با تولید مصالح آسفالتی (ماسه شکسته، نخودی، بادی و غیره) که پیش از این از معادن دیگر خریداری می‌شد، حالا با خودکفایی در زنجیره تولید آسفالت و راه‌اندازی این سنگ‌شکن، نیازی به خرید و تأمین این مصالح از خارج شهرداری نیست که این شرایط حدود 70 درصد برای شهرداری صرفه‌جویی مالی خواهد شد.

   نشست با نماینده و مسئولین کشوری برای حل مشکل قیر

یوسفی‌نوید با اشاره به کمبود قیر و مشکل تأمین آن، افزود: با توجه به اینکه شهر نهاوند سهمیه قیر دولتی ندارد، تنها مشکل موجود بحث تأمین و خرید قیر مورد نیاز است که با پیگیری و نشست‌هایی که با شهبازی نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی و مسئولین کشوری داشته‌ایم، درتلاش هستیم با حمایت‌های بی‌دریغ شورا این مسئله را حل کنیم.

به گفته یوسفی‌نوید درصورت تأمین قیر مورد نیاز، به‌راحتی می‌شود در یک سال آسفالت معابر و کوچه‌های شهر را تأمین کرد و این مطالبه را برای همیشه پاسخ داد.

شناسه خبر 47462