شناسه خبر:47216
1400/7/27 09:26:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از برخورداری 15 شهرک و 9 ناحیه صنعتی از گاز طبیعی در استان همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، عبدالله فیاض در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: واحد گازرسانی به صنایع یکی از واحدهای مهم و کلیدی شرکت گاز استان همدان است که برای حمایت از تولید، صنعت و کشاورزی در سطح استان تلاش می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به رشد بیش از 100 درصدی گازرسانی به صنایع در استان همدان در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: هم‌اکنون 15 شهرک صنعتی شامل شهرک بوعلی یک و دو، سفال‌سازان یک و دو، ویان، چوبکاران زاگرس، آریکان، رزن، شوشاب ملایر، نهاوند، بهاران، صنایع غذایی بهاران، اسدآباد، فولاد جعفری و امام رضا (ع) جوکار ملایر و 9 ناحیه صنعتی شامل نواحی صنعتی بهاران، قهاوند، فرسفج، گنبد، زند (سامن)، سهند (مرویل) و اشترمل (تویسرکان)، مبل‌سازان ملایر و اورقین کبودراهنگ در استان همدان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی از برخورداری 99/9 درصد روستا‌ها در استان همدان از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

فیاض گفت: استان همدان طبق آخرین سرشماری رسمی کشور یک‌هزار و 74 روستا دارد که از این تعداد، یک‌هزار و 33 روستا گازدار هستند و گازرسانی به هفت روستا نیز در دست اجرا بوده و مطالعه گازرسانی به یک روستا هم در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به رشد چشمگیر گازرسانی به روستا‌ها طی سال‌های اخیر در استان همدان، بیان کرد: هم‌اکنون ملایر با 201 روستای گازدار از مجموع 213 روستای این شهرستان و نیز فامنین با 58 روستای گازدار از مجموع 62 روستای این شهرستان، رکورددار بیشترین و کمترین شهرستان‌های دارای روستاهای گازدار در بین شهرستان‌های استان همدان هستند و درمجموع حدود 99/9 درصد روستا‌های استان از نعمت گاز طبیعی که نقش مهمی در بسط عدالت اجتماعی دارند، برخوردار هستند.

* 784 مورد درخواست شبکه پراکنده در گاز استان همدان پاسخ داده شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پاسخ به 782 مورد درخواست شبکه پراکنده از سوی واحد خدمات طرح‌ها و مهندسی این شرکت طی سال 99 در سطح استان همدان خبر داد.

فیاض در تشریح عملکرد واحد خدمات طرح‌های این شرکت گفت: واحد خدمات فنی و مهندسی کار‌هایی مهمی را در طول سال درخصوص عملیات بررسی بازار، کدگذاری، تهیه خط سیر، نقشه‌برداری، نقشه‌کشی، چاپ و تکثیر، طراحی شبکه و خطوط، ساختمانی، رفع تنگناهای اجرایی، کنترل شبکه‌ها و مقادیر پروژه‌ها و غیره انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به انجام 782 درخواست شبکه پراکنده در سطح استان اعم از شهر‌ها و روستاهای شهرستان‌های 10 گانه استان همدان، افزود: اصلاح و به‌روزرسانی نقشه شبکه هفت شهر نهاوند، ملایر، اسدآباد، بهار، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان به تعداد یک شیت و روستاهای استان به تعداد 6 شیت، 493 مورد ترسیم پراکنده شهرها، روستاها و گازرسانی به صنایع استان، 698 مورد تهیه و ارسال نقشه‌های درخواستی نواحی گازرسانی، 25 مورد طراحی خط تغذیه و 113 مورد شبکه توزیع، طراحی 79 مورد پکیج پراکنده و نیز طراحی مکانیکال 103 مورد اصلاح شبکه، از دیگر موارد انجام‌شده در این واحد هستند.

شناسه خبر 47216