شناسه خبر:46598
1400/7/11 09:18:06

سپهرغرب، گروه خبر: یک تولیدکننده در شهرستان اسلام‌آباد غرب با مشکلات عدیده‌ای برای کار خود مواجه شده، این درحالی بوده که وضعیت بیکاری در این شهرستان بغرنج است.

هیچ‌چیز جذاب‌تر از آن نیست که پدر و مادری دست به آسمان برده و از شاغلین فرزندانشان به درگاه الهی شکرگزاری کنند؛ این بهترین بخشی است که هر شخص بیکاری در انتظار آن خواهد بود و این فرصت با انبوهی از پروژه‌ها در منطقه غرب کشور امکان‌پذیر است.

علی شریفی از موانع یکی از پروژه‌ها می‌گوید: ما دوسال پیش مجوز تأسیس گلخانه پرورش سبزی و صیفی‌جات خارج از فصل را از سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه با کلیه مراحل قانونی کار در مکان روبه‌روی کارخانه کاشی کاژه شهرستان اسلام‌آباد غرب گرفتیم، اما متأسفانه از بابت تأمین آب، گاز و برق هیچگونه همکاری با گلخانه ما ندارند.

مدیریت گلخانه پرورش سبزی و صیفی ادامه داد: حال برابر نظر مهندس ناظر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و 50 درصد باقی‌مانده امکاناتی است (آب، برق، گاز) که بایستی به آن تعلق گیرد که هیچکدام تأمین نشده و تاکنون هم برق گلخانه با هزینه‌های شخصی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: کارشکنی‌ها بیشتر از بخش اداره آب و فاضلاب شهرستان است که با وجود در دست داشتن مجوزها با بهانه‌های متعدد کمکی به گلخانه ما ندارند، مدیریت و کارشناسان این اداره کم‌آبی کشور را سد عظیم این کار می‌دانند و تأسیس گلخانه را باعث هدررفت آب بیشتر در چرخه مصرف می‌پندارند.

شریفی افزود: درصورتی که گلخانه با یک دهم مصرف آب، 10 برابر محصول به‌دست می‌دهد و دقیقاً صددرصد صرفه‌جویی در مصرف آب را فراهم خواهد کرد و مشکل اصلی بحث آب در این پروژه است.

مدیریت گلخانه سبزی و صیفی اسلام‌آباد غرب با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار است که در سطح شهرستان اقدام به کاشت آلوئه‌ورا کردیم، ابراز کرد: متأسفانه در پی نبود آب، این محصول ارزشمند کاملاً خراب شد؛ در فصل زمستان بارش و سیل خسارت زیادی به پوشش گلخانه وارد کرد و کل نایلون آن را نابود کرد.

شناسه خبر 46598