شناسه خبر:46490
1400/7/8 08:59:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر باعث شده تا بسیاری از شیفتگان و دلبستگان حضرت اباعبدالله‌الحسین که قصد سفر به کربلای معلی را داشته‌اند از این سفر بازبمانند، گفت: بنابراین برنامه‌ای بزرگ به همت شهرداری منطقه یک و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای تجمع جاماندگان اربعین حسینی در شهر همدان برگزار شد.

مسعود دهبانی‌صابر افزود: این برنامه در روز پنجم مهرماه هم‌زمان با روز اربعین حسینی برگزار شد که شهروندان همدانی با راهپیمایی از پنج مسیر متفاوت به میدان امام خمینی (ره) آمده و در آنجا به عزاداری پرداختند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا باعث به‌وجود آمدن بسیاری از محدودیت‌ها برای سفر به سمت کربلا شده است، اظهار کرد: شهرداری منطقه یک سعی کرده است تا با فضاسازی‌های مناسب و برگزاری برنامه‌های مطلوب که پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت می‌شود، بتواند حس و حال مناسبی برای شهر و شهروندان عزیز ایجاد کند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری علاوه‌بر اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی را پرداختن به مسائل فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: تعظیم شعائر دینی همواره یکی از مواردی بوده که در مناسبت‌های مهم مورد سفارش ائمه است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه طی ایام محرم و صفر اقدامات زیادی از سوی شهرداری منطقه یک جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم این ایام انجام شد، گفت: می‌توان به آیین اهتزاز پرچم «یا حسین مظلوم» در میدان پژوهش به‌عنوان نقطه آغازین ایام محرم اشاره کرد که پس از آن شهر همدان سیاه‌پوش شد و این‌روزها (در روز اربعین) نیز مراسم با شکوهی در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد.

شناسه خبر 46490