شناسه خبر:46454
1400/7/7 09:33:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیش از 50 نیرو آموزش دیده دانشگاه در سه شیفت و 24 ساعته در پایانه مهران مستقر و از تمامی زائران ورودی به مرز مهران تست کرونا می‌گیرند.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز سه شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: برای همه افرادیکه به مرز وارد می‌شوند، بر اساس نظام مراقبت سندرومیک غربالگری کرونا و شناسایی سایر بیماری‌های گوارشی و تنفسی انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی افرادیکه مشکوک باشند، توسط تیم‌های مراقبتی مستقر در پایانه به آنان آموزش‌های لازم داده می‌شود و از همه افرادی که تست گرفته می‌شود نتیجه آن در سامانه ثبت و به استان مقصد آنان اعلام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: به افرادی که تست آنان نیز مثبت باشد علاوه بر آموزش لازم، بصورت مجزا از دیگر افراد راهی مقصد می‌شوند و در مقصد نیز مراقبت‌های 14 روزه برای آنان اجرا می‌شود.

صادقی‌فر تاکید کرد: زائرانی که نیز تب دار هستند و نیاز به دارو خاصی یا تجویز ویزیت پزشک دارند بمنظور درمان به درمانگاه‌های مستقر در پایانه ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای افرادیکه تست پی سی آر برای نیاز باشد از طریق آزمایشگاه مرجع بهداشت شهر مهران که فعال شده و این اقدام نیز انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص اقدامات بهداشت محیط دانشگاه در پایانه مهران گفت: نیروهای بهداشت محیط دانشگاه با نظارت بر مواکب، فضای مختلف پایانه و سرویس‌های بهداشتی در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های تعیین شده تذکرات لازم را می‌دهند.

شناسه خبر 46454