شناسه خبر:46165
1400/6/30 09:01:22

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه تعریض جاده شهر صنعتی و همکاری در گرفتن مجوز پایان کار زمین الحاقی برای احداث زمین چندمنظوره به مجموعه تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه را از مطالبات جامعه کارگری این شهرستان‌ها عنوان کرد.

داود میرزایی صبح روز گذشته در نشست اعضای هیئت اجرایی این شهرستان با اعضای شورای اسلامی شهر ساوه گفت: کارگران از قشر مظلوم این شهرستان هستند و دیواری کوتاه‌تر از آن‌ها در بخش‌های مختلف نیست.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیشترین قشر جامعه ساوه را قشر کارگری شامل می‌شود، ازاین‌رو از مسئولان این شهرستان می‌خواهم در بخش‌های مختلف با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، آنان را ویژه درنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خانه کارگر ساوه یکی از خانه‌های برتر کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و رایگان است، افزود: این خانه در رقابت با استان‌های بزرگ کشور مانند اصفهان، تهران و تبریز برابری می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: هرساله 15 هزار نفر و در سال 98، 18 هزار نفر، در دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت خانه کارگر ساوه شرکت کردند.

میرزایی گفت: جامعه هدف از امکاناتی مانند استراحتگاه‌های سراسر کشور، قشم، مشهد، تبریز و غیره بهره‌مند هستند که هزینه آن بسیار کمتر از سایر اماکن اسکان است.

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، بار سنگینی از روی دوش آموزش شهرستان برداشتیم و هرگز در دوران کرونا نیز (به‌صورت مجازی) تعطیلی نداشتیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خانه کارگر را تشکیلاتی خودگردان دانست و ادامه داد: در ادامه اجرای برنامه‌های بلندمدت، انتظار همکاری در استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در فضای شهر را داریم.

میرزایی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مصمم به برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف این شهر و استفاده از ظرفیت مدارس یا مساجد هستیم.

وی تخفیف به جامعه کارگری در واریزی به شهرداری جهت ساخت واحد مسکونی، تعریض جاده شهر صنعتی و همکاری در گرفتن مجوز پایان کار زمین الحاقی برای احداث زمین چندمنظوره به مجموعه تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه را از مطالبات جامعه کارگری این شهرستان‌ها عنوان کرد.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های مطلوب، به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

علیرضا امیری بیان کرد: تنگ‌نظری و وجود سلایق در مسائل سیاسی، اجازه پیشرفت و توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف را نمی‌دهد.

وی افزود: بیشتر از 60 درصد جمعیت این شهرستان کارگری هستند و نزدیک به 20 هزار نفر بازنشستگان و قشر زحمتکش در این شهرستان وجود دارند که نیازمند توجه جدی مسئولان هستند.

رئیس شورای اسلامی ساوه نیز با بیان اینکه احداث مسکن کارگری از وظایف شورای این شهر نیست، گفت: ما می‌توانیم بر ساخت‌وسازها نظارت و کنترل داشته باشیم.

احمد حاج‌امینی افزود: تعریض جاده ساوه به شهر صنعتی کاوه، ممنوعیت تردد کامیون به داخل شهر با اجرای پروژه کمربندی، نظارت بر اجرای شهرک کارگری با همکاری دفتر محلی و برخی سرمایه‌گذاران در قالب تعاونی جامعه‌ کارگری و انتخاب شهرداری متخصص، باتجربه و شایسته در فضایی آرام و به دور از تنش از برنامه‌های این دوره شورا به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 46165