شناسه خبر:46062
1400/6/28 09:52:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه اراک گفت: شیوع ویروس کرونا و کاهش 60 درصدی ظرفیت پروازی، موجب وارد آمدن خسارت 10 میلیارد ریالی به فرودگاه اراک شده است.

«رحیم‌ حسین‌نسب» روز شنبه افزود: شیوع کرونا و اعلام محدودیت‌های پروازی فرودگاه اراک در دفعات متوالی به لغو سفرهای پروازی انجامیده که حاصل آن کاهش درآمد بوده است.

وی اظهار کرد: این خسارت‌ها از اسفندماه 98 تاکنون شامل لغو پروازها و قراردادها، حذف خدمات و پارکینگ فرودگاه بوده است.

مدیر فرودگاه اراک گفت: کرونا موجب شد تا پروازهای عتبات عالیات و مشهد در فرودگاه اراک لغو شود و اکنون تنها پرواز عسلویه با ظرفیت 60 درصد دایر است.

حسین‌نسب افزود: برآورد خسارت سالانه ناشی از اعمال محدودیت‌ها به‌خاطر شیوع کرونا در فرودگاه اراک حدود 6 میلیارد ریال است و ادامه این روند اقتصاد این واحد را شکننده‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا و بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور، پروازهای فرودگاه اراک با 60 درصد ظرفیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

فرودگاه اراک گفت: پرواز دایر فرودگاه اراک اکنون تنها در روزهای یکشنبه ساعت 10 و 30 از عسلویه انجام می‌شود و مسافران عسلویه نیز یک ساعت بعد با هواپیما بویینگ 737 سفر خود را انجام می‌دهند.

حسین‌نسب افزود: دستورالعمل‌های ستاد کرونا و ضد عفونی اماکن ترمینال‌های ورودی و خروجی فرودگاه در راستای حفظ سلامت مسافران به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

فرودگاه اراک با داشتن سه‌ هزار و 700 متر طول باند و ترمینال دومنظوره قابلیت انجام پروازهای داخلی و خارجی با هواپیماهای ایرباس 600-300 را در تمام طول شبانه‌روز دارد.

شناسه خبر 46062