شناسه خبر:46048
1400/6/28 09:32:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: در شرایط کنونی که استان همدان با بحران کم‌آبی مواجه است، با برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی مشکل کم‌آبی این استان گره‌گشایی می‌شود.

«فرهاد فرزانه» روز شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آبی استان همدان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اصولی برای حل مشکل کمبود آب این استان، افزود: درحالی که چندروزی به پایان سال آبی جاری باقی نمانده است، آمار نشان می‌دهد استان همدان بیش از 50 درصد کاهش بارندگی در یک سال گذشته داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان کاهش بارندگی در چندسال گذشته کم‌سابقه و موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه کشاورزی، صنعت و حتی تأمین آب آشامیدنی این استان بوده است.

فرزانه عنوان کرد: با وجود کاهش بارندگی و ایجاد بحران کم‌آبی، باید با برنامه‌ریزی دقیق از این بحران سخت عبور کنیم و حل این مشکل را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تا یکی دو ماه آینده از بارش‌های پاییزی خبری نیست، تصریح کرد: منابع آبی استان همدان محدود است و باید با مدیریت دقیق این میزان آب ذخیره‌شده در پشت سدها را تا زمان بارش نزولات آسمانی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف باید به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی و اجرا شود و همه راه‌های صرفه‌جویی را انجام دهیم.

 

شناسه خبر 46048