شناسه خبر:45923
1400/6/25 09:20:26

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان همدان از ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی آستانه فصول سرما ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل دارای 24 بند است که دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید طبق وظایف تعیین‌شده نسبت به انجام امور محوله اقدام کنند.

محمدعلی محمدی با تأکید بر ضرورت شناسایی مناطق پُرخطر و اولویت‌دهی به این‌گونه مناطق در برنامه کاری مدیریت بحران، افزود: بخشداران در بخش‌های مرکزی و شراء و شهرداران در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند نقشه مناطق پُرخطر را در حوزه مسئولیتی خویش تهیه کنند.

وی خواستار آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به‌ویژه هلال‌احمر، شهرداری و دهیاری‌ها شد و ابراز کرد: ضمن پیش‌بینی مکان‌های مناسب به‌منظور اسکان موقت و ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان احتمالی، باید تجهیز و دپوی اقلام ضروری مورد نیاز در این اماکن انجام شود.

محمدی اضافه کرد: شهرداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن پیش‌بینی و آمادگی تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی مورد نیاز نسبت به هماهنگی، تقسیم کار و بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی در زمینه بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های زمستانی اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی درخصوص وضعیت تشکیل پرونده، پرداخت خسارت و بخشودگی‌های قانونی انجام‌شده و در دست اقدام برای خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی، تصریح کرد: ضمن تشکیل جلسه کارشناسی با بانک‌های عامل، نسبت به پیگیری و پیشگیری از تضییع احتمالی حقوق خسارت‌دیدگان اهتمام شود.

فرماندار همدان درخصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌های فرعی و مسیرهای روستایی نیز گفت: شهرداری باید چند نقطه به‌منظور تخلیه نخاله‌های ساختمانی جانمایی کند و تعیین صرفاً یک نقطه و فاصله‌دار بودن آن از اقصی نقاط شهرستان منجر به افزایش این آسیب زیست‌محیطی شده است.

محمدی با اشاره به کاهش منابع آب شرب شهر همدان و اجرای طرح تأمین آب اضطراری، بیان کرد: اداره منابع آب علاوه‌بر چاه‌های موجود پیش‌بینی‌شده نسبت به تأمین آب از چا‌های کشاورزی در فصول غیر زراعی پیگیری و برنامه‌ریزی کند.

شناسه خبر 45923