شناسه خبر:45677
1400/6/20 10:41:38

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آباد غرب با سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورو اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اول مهرماه امسال افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که برای حل مشکلات سرمایه‌گذار چینی این پروژه در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، افزود: این پروژه حدود 250 نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها باید همه مدیران در جهت رفع مشکلات تولید و واحدهای صنعتی حرکت کنند، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری خارجی بدون کوچک‌ترین تعهدی برای استان انجام شده و حیف است کار آن‌ها را عقب بیندازیم و مشکلات آن‌ها را حل نکنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه عمل به شعار سال را از تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و یک راهبرد اساسی برای همه مدیران و کارگزاران نظام توصیف کرد و گفت: شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای باید مشکلات را در استان حل کنند و منتظر پاسخ مرکز نباشند تا پروژه‌های این‌چنینی معطل نماند.

بازوند یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت را قدرت تصمیم‌گیری مدیران استانی دانست و افزود: هر استانی که توانست خودش تصمیم بگیرد، سریع‌تر پیشرفت می‌کند و شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات برقی این پروژه اقدام کنند.

در انتهای این مراسم مدیران برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برای رفع مشکلات برقی این پروژه قول مساعد دادند.

پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام‌فروشی است و بخشی از نیازهای داخلی کارخانه‌های فولاد کشور نیز از طریق این واحد صنعتی تأمین می‌شود.

این پروژه توسط یک سرمایه‌گذار چینی با ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تُن در سال، امکان اشتغال‌زایی 210 نفر به‌صورت مستقیم و بیش از 400 نفر را به‌صورت غیر مستقیم دارد.

شناسه خبر 45677