شناسه خبر:45616
1400/6/18 09:38:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان گفت: شکارچیان یک رأس قوچ وحشی در همدان به پرداخت 10 میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شدند.

مجید شعبانلو روز چهارشنبه بیان کرد: محیط‌بانان در حین گشت‌زنی در منطقه حفاظت‌شده نشر متوجه حضور دو شکارچی متخلف شده و به آن‌ها دستور ایست دادند.

وی اضافه کرد: شکارچیان متخلف بی‌توجه به ایست محیط‌بانان از محل متواری شدند اما پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند و در بازرسی از آن‌ها یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز و لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برای این دو شکارچی متخلف دارای سابقه در مرجع قضائی پرونده تشکیل شد که با حکم قاضی آن‌ها به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه در حق دولت محکوم شدند.

شعبانلو گفت: با توجه به ضرر و زیان وارده به طبیعت، محیط‌زیست دنبال دریافت این خسارت نیز بوده که به‌تازگی در این زمینه هم متخلفان به پرداخت 25 میلیون تومان محکوم شدند که این رأی قطعی نبوده و در مرحله تجدید نظر است.

وی در ادامه گفت: سه تیم شامل پنج ماهیگیر که در سد خاکی گنبد چای شهرستان همدان اقدام به صید غیر مجاز ماهی کرده بودند، توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان مشاهده شده و تور ماهیگیری آن‌ها ضبط شد.

شناسه خبر 45616