شناسه خبر:45515
1400/6/16 09:34:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار اسلام‌آباد غرب با اشاره به خشک‌سالی و اهمیت بالا در تأمین آب شرب سالم و پایدار روستاها، گفت: با تکمیل دو پروژه آب‌رسانی مجتمع «تراب و دیزگران»، 43 روستای دو شهرستان اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

جهانبخش حیدری روز دوشنبه در جریان بازدید از پیشرفت پروژه‌های آب‌رسانی روستایی این شهرستان با قدردانی از شرکت آب و فاضلاب استان در اولویت قرار دادن آب‌رسانی به روستاها، افزود: روستاهای زیر پوشش مجتمع‌های «تراب و دیزگران» این شهرستان سال‌ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند که اکنون با اجرایی شدن این پروژه‌ها 43 روستا در اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

حیدری بر ضرورت تأمین آب شرب روستایی اشاره کرد و گفت: هدف ما افزایش رفاه مردم روستا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفا شهرستان هم‌افزایی و تلاش بسیار خوبی در راستای محقق شدن این هدف داشته‌اند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام‌آباد غرب نیز پروژه آب‌رسانی «تراب» را به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ آب‌رسانی روستایی شهرستان دانست که با تأکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با پیشرفت خوبی درحال اجرا است.

صفوی توضیح داد: پروژه آب‌رسانی تراب شامل حفر یک حلقه چاه، 94 کیلومتر خط انتقال، 43 کیلومتر شبکه توزیع، ساخت مخزن، هفت ایستگاه پمپاژ و کنتورگذاری است که اکنون این پروژه با حفر یک حلقه چاه با دبی 30 لیتر بر ثانیه و اجرای 30 کیلومتر خط انتقال، 16 کیلومتر شبکه توزیع و ساخت دو باب مخزن با ظرفیت 750 متر مکعب درحال انجام است.

وی اظهار کرد: با تکمیل پروژه مجتمع آب‌رسانی اهالی 30 روستای شهرستان اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

صفوی همچنین به حفر چاه مجتمع دیزگران با عمق 140 متر اشاره کرد و افزود: هدف از حفر چاه این مجتمع تأمین آب شرب 13 روستا با جمعیتی بالغ‌بر سه هزار نفر است که در تابستان امسال در دستور کار شرکت آبفا استان کرمانشاه قرار گرفته و اکنون حفاری آن با 60 درصد پیشرفت درحال اجرا است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام‌آباد غرب در ادامه با اشاره به تبعات ناخوشایند خشک‌سالی در شهرستان، گفت: قطعاً درک درست از آثار و پیامدهای خشک‌سالی و همراهی مردم شریف شهرستان با همکاران ما در امور آبفا می‌تواند موجب مدیریت صحیح مصرف و کاهش پیامدهای تنش آبی موجود شود.

شهرستان اسلام‌آباد غرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 45515