شناسه خبر:45344
1400/6/13 10:54:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه درخصوص مشکل کم‌آبی روستای چفته سنجابی شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: با قرار گرفتن روستا چفته سنجابی در پروژه آب‌رسانی مجتمع لرینی با حفر یک حلقه چاه و اجرای 11 کیلومتر خط انتقال، آب به روستای مذکور خواهد رسید.

مردم روستای چفته سنجابی از توابع بخش شمالی شهرستان اسلام‌آباد غرب خواستار حل مشکلات خود در بحث کمبود آب شدند.

متن درخواست آنان بدین شرح است: ضمن عرض سلام و آرزوی تندرستی شما مسئولین گران‌قدر، به استحضار می‌رساند روستای چفته سنجابی از توابع حومه شمالی شهرستان اسلام‌آباد غرب با بیش از 80 خانوار، سالیان متمادی در رنج و سختی آب آشامیدنی و حتی آب غیر شرب به‌سر می‌برد و این روستا اندک آب آشامیدنی خود را با همت و همیاری مردم روستا توسط قنات تأمین می‌کند و سال‌ها است که در چهار فصل در طول هر شبانه‌روز یک ساعت آب ذخیره در منبع روستایی دارد و آن هم کفایت نمی‌کند و بسیار ضعیف است که این مشکل باعث مهاجرت بسیاری از اهالی روستا شده و همچنین دامداران عزیز که تنها درآمد امرار معاششان از این طریق بود، مجبور به فروختن گله و دام خود شده‌اند.

متأسفانه چندین‌بار از طریق مکاتبات اداری پیگیر موضوع بوده‌ایم اما فقط وعده از جانب مسئولین نصیب این اهالی روستا شده است.

همچنین اجرای طرح هادی نیز تنها در این روستا از حومه شمالی اجرا نشده است و مشکلات فاضلاب و بهداشت و عدم آسفالت، خود رنجی بر رنج‌های این روستا افزوده است؛ گرمای تابستان در سال‌های اخیر و عدم وجود آب، باعث شده است مردم روستا از نعمت وسایل سرمایشی نیز محروم شوند و مادران و پدران پیر ما و کودکان این روستا که آستانه تحمل آن‌ها کمتر است، باید با مشکلات دست‌وپنجه نرم کنند.

لازم به ذکر است این روستا هشت شهید در خط مقدم جبهه در دوران دفاع مقدس تقدیم این مرز و بوم کرده است و ده‌ها جانباز و آزاده و رزمنده سرافراز دارد و فرزندان عزیز خود را در سنگر علم و خدمت با مقاطع دکتری و فوق لیسانس و غیره در ادارات ایران عزیزمان دارد.

بنابراین خاضعانه از محضر شما مسئولین عزیز خواهشمندیم در این خصوص دستور اقدام مقتضی را صادر فرمایید، خداوند منان به تمامی دست‌اندرکاران صدیق این مملکت تندرستی و موفقیت عطا فرماید.

   آبفا درحال انجام مطالعات است

فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب درخصوص مشکلات اهالی این روستا اظهار کرد: مشکلات این روستا بررسی شده و هم‌اکنون مدیریت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و شهرستان درحال انجام مطالعات جهت احداث چاه جدید هستند.

حیدری افزود: علت وقوع این مشکلات به‌دلیل کمبود منابع زیرزمینی بوده است.

وی در پایان گفت: آب در این روستا در جریان است، اما کفاف نیاز اهالی روستا را نمی‌دهد و تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر قطعی داده نشده که درصورت قطعی آب، به‌صورت تانکر آب‌رسانی خواهد شد.

   روستای چفته سنجابی خودگردان است/ مطالعات درحال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: روستای چفته سنجابی تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار نداشته و بنا بر درخواست آنان از گذشته به‌صورت خودگردان اداره می‌شود و با درنظر گرفتن این مسئله که شرکت آب و فاضلاب تنها مکلف به ارائه خدمات به روستاهای زیر پوشش خود بوده و برای خدمات‌رسانی به روستاهای غیر زیر پوشش ردیف اعتباری درنظر گرفته نمی‌شود، اما شرکت آب و فاضلاب با توجه به رسالت خود مبنی بر تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار همه شهروندان و روستاییان ارجمند و با توجه به احساس مسئولیتی که در قبال تأمین آب شرب هم‌استانی‌های گرامی دارد، درخصوص رفع مشکل این روستا تمهیداتی اندیشیده است.

وی افزود: با قرار گرفتن روستا چفته سنجابی در پروژه آب‌رسانی مجتمع لرینی با حفر یک حلقه چاه و اجرای 11 کیلومتر خط انتقال، آب به روستای مذکور خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در پایان گفت: لازم به توضیح است پروژه آب‌رسانی مجتمع لرینی در مرحله مطالعاتی جهت جانمایی حفر چاه قرار دارد.

شناسه خبر 45344