شناسه خبر:45343
1400/6/13 10:51:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: گونه‌های جانوری بزرگ در آتش‌سوزی تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه از بین نرفته است.

فریدون یاوری با اشاره به آتش‌سوزی اخیر تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: در این آتش‌سوزی همچون آتش‌سوزی سال 88 تالاب هشیلان تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری دچار حریق شده‌اند، اما طبیعت توانایی احیای خود را دارد.

وی افزود: تالاب هشیلان 450 هکتار بوده که در آتش‌سوزی اخیر 100 هکتار از آن و بخشی از اراضی کشاورزی مجاور دچار حریق شد، با توجه به جزیره‌ای بودن این تالاب آتش‌سوزی تمام گونه‌های گیاهی و جانوری را نسوزاند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: گونه‌های جانوری بسیاری در تالاب هشیلان زندگی می‌کنند که در طول آتش‌سوزی به سمت نواحی بالادست که در آن حریق وجود نداشته، حرکت کرده و جان خود را نجات دادند.

به گفته یاوری آب‌رسانی به قسمت خروجی سراب سبزعلی که نزدیک تالاب هشیلان است، انجام شده و پس از آتش‌سوزی بسیاری از گونه‌های جانوری تالاب هشیلان در آن زیست‌بوم تجمع کردند.

وی افزود: روز چهارشنبه 10 شهریورماه 1400 انتقال دو هزار لیتر بر ثانیه آب سد گاوشان به تالاب هشیلان انجام شده تا گونه‌های جانوری و گیاهی این تالاب تا زمان بارندگی بتوانند به زیستن ادامه دهند.

 

شناسه خبر 45343