شناسه خبر:45303
1400/6/11 10:36:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تأکید بر تسریع و اتمام فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌ویژه در پایه‌های ورودی، گفت: راهبری و پشتیبانی شبکه دانش‌آموزی شاد از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.

رشید قربانی در نشست شورای معاونان استان که با دستور کار پیگیری برنامه‌های پروژه مهر و تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، بر تسریع و اتمام فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی، به ویژه پایه دهم و در مدارس نمونه دولتی و شاهد تاکید کرد.

وی با اشاره به تداوم آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در بستر شبکه دانش‌آموزی شاد، خواستار تمهید مقدمات، مدیریت و پشتیبانی این شبکه در سطح استان شد و گفت: باید یک نفر از کارشناسان خبره، توانمند و با تجربه به عنوان مسئول پیگیری اقدامات و برنامه‌های شبکه شاد انتخاب شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: همچنین باید با مدیریت اداره فناوری اطلاعات در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق تیم پشتیبان متشکل از افراد مجرب، راهبری شبکه شاد را انجام و پاسخگوی سؤالات، ابهامات و نحوه عضویت و فعالیت دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس در این شبکه باشند.

قربانی یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار را تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی به‌منظور رصد و کنترل فعالیت‌های بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی جدید به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: بررسی آمادگی مدارس برای بازگشایی و پیگیری تداوم فرأیند آموزش از مهم‌ترین وظایف کارگروه مربوطه است.

وی با بیان اینکه در سطح استان باید برای کنترل اقدامات واحدهای اداری و آموزشی، یک نفر به عنوان ناظر معین برای هر شهرستان و منطقه انتخاب شود، اظهار کرد: در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز باید برای رصد و کنترل وضعیت فعالیت هرچند مدرسه، یک نفر به‌عنوان ناظر معین انتخاب و اقدامات را گزارش نماید و مشکلات و موانع بر طرف شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تأکید بر پوشش کامل و برخورداری تمام دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی از فرصت برابر و دسترسی به آموزش، تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف کارگروه نظارت و ارزیابی، رصد وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، شناسایی دانش‌آموزان تارک و بازمانده و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی است.

قربانی به موضوع ساماندهی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و با تأکید بر مدیریت و سازماندهی نیروی انسانی به‌ویژه نیروهای استخدامی جدید، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این راستا و مدیریت صحیح نیروی انسانی، متقاضی و انتقال نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده و در موضوع نیروی انسانی در سطح استان تعادل خوبی برقرار شده است.

شناسه خبر 45303