شناسه خبر:45257
1400/6/10 10:43:14

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه نداشتن نگاه کلان، یکی از نقاط ضعف ما در عرصه تبلیغات است، گفت: رویکرد تبلیغی جبهه حق باید اولویت را به کلی‌نگری بدهد. جزیی‌‌نگری آسیب بسیاری دارد، ولی اصرار جبهه باطل بر جزیی‌نگری ماست.

کلان‌نگری، راهبردی مهم در تبلیغات جبهه حق

مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیئت هنر در قالب هفدهمین دوره سوگواره هنر و رسانه با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مرثیه‌خوانی مهدی دقیقی و سجاد خسروآبادی هر شب در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم به سخنرانی با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟» می‌پردازد که در آخرین جلسه آن شب گذشته یکشنبه هفتم شهریورماه اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرماید: تبلیغات مسئله‌ای است، پراهمیت و حساس یعنی دنیا با تبلیغات حرکت می‌کنند. آنقدری که دشمنان ما از تبلیغات استفاده می‌کنند، از دیگر مسائل استفاده نمی‌کنند. ما باید به تبلیغات، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. مقام معظم رهبری امسال در جلسه تنفیذ فرمودند: اینقدر که از لحاظ تبلیغاتی تحت هجمه هستیم، از لحاظ فرهنگی و اقتصادی تحت فشار نیستیم.

وی با اشاره به اینکه نداشتن نگاه کلان، یکی از نقاط ضعف ما در عرصه تبلیغات است، تصریح کرد: رویکرد تبلیغی جبهه حق باید اولویت را به کلی‌نگری بدهد. جزیی‌‌نگری آسیب بسیاری بر فعالیت تبلیغاتی جبهه حق دارد، ولی اصرار جبهه باطل بر جزیی‌نگری ماست. جزیی‌نگری، بستر موفقیت جبهه باطل است. رویکرد اصلی تبلیغات جبهه حق باید اولویت را به کلان نگری باشد.

پناهیان افزود: در جامعه اسلامی باید دنبال جریان‌ها فساد و اموری که به صورت کلان فساد را تزریق می‌کنند، باشیم. باید مافیاها را پیدا و افشا کنیم. ظلم و فساد سازمان یافته با یک خطای فردی، حکم قضایی‌اش هم متفاوت است. اسلام به تک کارهای خوب اهمیت نمی‌دهد اما به کار سازمان یافته که در کل اثر می‌گذارد، بسیار اهمیت می‌دهد. هزاران کار خوب فردی ثوابش یا یک قطره اشک بر امام حسین که باید علنی و در معرض دید دیگران باشد یکسان نیست؛ زیرا اثر کلان دارد. اربعین یک مسئله کلان است و ثواب بسیاری دارد، زیرا کلی آدم دور خود جمع می‌کند و تمدن را تغییر می‌دهد و به قول مقام معظم رهبری پیچ تاریخی ترسیم می‌کند تا مسیر تغییر کند.

شناسه خبر 45257