شناسه خبر:45246
1400/6/10 10:13:48

سپهرغرب، گروه خبر: پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان عضو این شورا در سنندج، رونمایی شد.

پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در حاشیه صد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان عضو این شورا در سنندج، رونمایی شد و حکم دبیری این کنگره به امام جمعه شهرستان قروه ابلاغ شد.

کنگره شعر عاشورایی به‌منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند تا 31 شهریور به پرتال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه و در صورت داشتن هرگونه سؤالی در این خصوص با شماره تلفن 08735247420 دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنند.

فرماندار شهرستان قروه در صد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان و مراسم رونمایی از این پوستر، اظهار کرد: چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه 11 مهر سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این دوره کنگره شاهد حضور پررنگ مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان باشیم.

حسین الماسی با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اضافه کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 31 شهریوماه سال جاری است، گفت: به منظور ارسال راحت و آسان آثار، اپلیکیشینی در این راستا طراحی شده است.

وی اضافه کرد: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان‌های فارسی، کوردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

ایجاد 26 مؤسسه قرآنی در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: تاکنون 26 موسسه قرآنی در استان ایجاد شده و 10 مؤسسه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

کامل گلباغی اظهار کرد: در گذشته شرایط لازم برای کمک به مؤسسات قرآنی را نداشتیم به گونه‌ای که تا پایان سال 1397 چهار مؤسسه قرآنی را در استان ثبت کرده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های 1398 و 1399 تاکنون 26 مؤسسه قرآنی در استان ایجاد شده و 10 مؤسسه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: با تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی و کمیسیون‌های قرآنی در استان فرصت ارزشمندی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی ایجاد شد.

گلبلغی یادآور شد: مربیانی قرآنی که در مؤسسات به‌کار گرفته و در سامانه حمد هم ثبت شدند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

شناسه خبر 45246