شناسه خبر:45224
1400/6/10 09:20:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح چهار پروژه ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح استان خبر داد.

عاطفه زارعی با بیان اینکه چهار پروژه ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد اظهار کرد: پروژه توسعه کتابخانه شهیدمطهری و احداث کتابخانه مهر ماماهان از مصوبات سفر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به استان همدان بود که به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه عمومی شهیدمطهری شامل بخش‌ مخزن، سالن مطالعه، کودک، مرجع، سالن آمفی‌تئاتر، کافی‌نت و نشریات است افزود: زیربنای اولیه این کتابخانه 422 متر مربع بوده که در طرح توسعه 250 متر مربع به آن اضافه و در مجموع به 672 متر مربع افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به ساخت کتابخانه برکت مهر ماماهان شهرستان فامنین گفت: این کتابخانه در زیربنای 280 متر مربع و با 4 هزار جلد منبع افتتاح می‌شود.

وی در ادامه به پروژه بازسازی کتابخانه آیت‌الله بهاری شهرستان بهار پرداخت و یادآور شد: این کتابخانه در زیربنای 800 متری در بخش‌های مختلف با 11 هزار جلد منبع در دستور افتتاح‌ این هفته قرار دارد.

زارعی ساخت کتابخانه برکت سردار شهیدحبیب مظاهری در شهرستان همدان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت دانست و افزود: این پروژه با زیربنای یک‌هزار و 408 متر مربع و بیش از 15 هزار منبع افتتاح و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات کتاب و کتابخوان استان همدان نیز در شهر مریانج به بهره‌برداری می‌رسد.

شناسه خبر 45224