شناسه خبر:45169
1400/6/9 09:38:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برنامه آبرسانی به 66 روستا در اسلام آبادغرب و 464 روستا در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که با اجرای آن شاخص بهره‌مندی آب روستایی استان به 90 درصد می‌رسد.

به مناسبت هفته دولت، روز گذشته پروژه آبرسانی به روستای مومه شهرستان اسلام‌آباد غرب با حضور معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری، امام جمعه و فرماندار شهرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و تعدادی از مسؤولان شهرستان و استان افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این پروژه 340 خانوار با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 368 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

اعتبار کلی پروژه 15 میلیارد ریال بوده که 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شرکت و 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

پروژه آبرسانی مومه‌ای شامل حفر چاه به عمق 150 متر و با میزان برداشت 14 لیتر بر ثانیه آب، اجرای شبکه توزیع برق به طول 500 متر و یک‌هزار و 300 متر خط انتقال است.

علی‌رضا کاکاوند، مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: با به اتمام رسیدن برنامه‌های در دست اقدام در حوزه روستایی شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی استان به 90 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه روستایی اعتبارات خوبی دیده شده است، افزود: بیش از 700 میلیارد تومان بودجه مصوب شده است که امیدواریم تخصیص داده شود.

کاکاوند اضافه کرد: برنامه آبرسانی به 66 روستا در اسلام آبادغرب و 464 روستا در سطح استان در دستور کار ما قرار گرفته است.

فرماندار اسلام‌آباد غرب نیز، گفت: جمعیت 100 هزار نفری شهرستان نیاز به مدیریت دارد، تداوم خشکسالی باعث گرفتاری مردم در آینده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه آب شرب شهر اسلام آبادغرب در بلند مدت از سد آزادی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب در این موقعیت از ضروری‌ترین مسائل که باید به آن توجه کردد.

شناسه خبر 45169