شناسه خبر:45109
1400/6/8 09:42:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 46 شغل برای مددجویان ایجاد شده، 916 شغل با پرداخت تسهیلات و 130 شغل توسط بخش خصوصی بوده است.

امین‌اله کردعلیوند روز گذشته با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان مردادماه سال جاری حدود 15 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است، اظهار کرد: این تسهیلات از تبصره 16 و اعتبارات داخلی پرداخت شده، با این تسهیلات برای 916 نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: البته ما از این مبلغ راضی نیستیم، حداقل باید 30 تا 40 میلیارد تومان پرداخت می‌شد، اما متأسفانه بانک‌ها همکاری نکردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان گفت: از 916 شغلی که بابت تسهیلات پرداخت‌شده ایجاد شده، حدود 200 شغل از طریق راهبر شغلی بوده است.

کردعلیوند بیان کرد: شغل‌های ایجادشده شامل دامپروری، خدمات، گیاهان دارویی، فرش و گلیم، زنبورداری، پرورش طیور، صنایع دستی و پرورش آبزیان بوده است.

وی افزود: همچنین 130 نفر از مددجویان کمیته امداد از طریق مراکز کاریابی جذب شرکت‌های خصوصی شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 47 مددجو در رشته‌های مختلف ازجمله خبرنگاری، تعمیر آسانسور، خیاطی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، مشاغل بازاریابی اینترنتی آموزش دیده‌اند.

کردعلیوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به واگذاری برخی سرفصل‌های کاری معاونت اشتغال به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با این واگذاری یک‌سری کارهای اداری ازجمله مشاوره شغلی و طرح توجیهی براساس قرارداد به یک شرکت واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: با این اقدام نظارت اولیه توسط این شرکت انجام می‌شود، از طرفی کارشناسان ما وقت آزادتری برای اجرای طرح‌ها دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان در پایان صحبت‌های خود از برگزاری یک استارت‌آپ در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: از مددجویان تقاضا داریم در این استارت‌آپ شرکت کنند.

شناسه خبر 45109