شناسه خبر:44931
1400/6/4 09:41:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هفدهمین بیمارستان سیار سپاه برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی، در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین بیمارستان سیار کشور ویژه بیماران کرونایی توسط نیروی زمینی سپاه با 128 تخت امروز به‌طور رسمی در کرمانشاه با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه و سایر مسئولان و فرماندهان استانی به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان 128 تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه علاوه‌بر داشتن همه سامانه‌‌‌‌‎های مورد نیاز یک بیمارستان شامل اورژانس، داروخانه، بخش مراقبت‌‌‌‌‎های ویژه، آزمایشگاه و رادیولوژی، دارای دو سامانه اکسیژن‌ساز برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی است.

سردار سرتیپ احمد اخوان، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در پی فرمان جدید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر به‌کارگیری تمام امکانات نیروهای مسلح برای کمک به بخش‌های بهداشت و درمان کشور، قرارگاه عملیاتی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه به ریاست سردار پاکپور، تشکیل شد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های سیار و استقراری این نیرو در سراسر کشور عمده توان خود را برای مقابله با ویروس منحوس کرونا و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کوید 19 به‌کار گرفته‌اند و تقریباً در سراسر کشور شاهد افتتاح بیمارستان‌های سیار بوده‌ایم و این هفدهمین نقطه‌ای است که براساس اعلام نیاز وزارت بهداشت در آن بیمارستان سیار برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی مستقر شده است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یقیناً حضور و نقش‌آفرینی فرماندهان و مسئولین بهداشت و درمان سپاه در کمک به حوزه مدیریت بیماری‌ کرونا در ستاد ملی مربوط به این امر اقدامی شایسته و مایه افتخار بیشتر سپاه در پاسخ به نیازهای کشور به‌ویژه در این صحنه خطیر است.

   سپاه در همه بحران‌ها با تمامی توان در کنار مردم ایستاده است

استاندار کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: سردار پاکپور یک فرمانده شجاع و دلاور است که در هر کجای این کشور بحرانی رخ دهد، قبل از همه در آنجا حضور دارد.

هوشنگ بازوند با اشاره به بازدیدهای مستمر فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای کشور، افزود: امروز به برکت همین تلاش‌های جهادی، مؤمنانه و جانفشانی‌‌های بی‌دریغ این عزیزان، ایران اسلامی تبدیل به یک جزیره امن و دارای شکوه، اقتدار و امنیت در بین کشورهای خاورمیانه شده است که جای قدردانی بسیار دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مردم انتظار دارند حاکمیت در بحران‌های بزرگ در کنار آن‌ها باشد و خوشبختانه نیروهای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران از همان ابتدای بحران کرونا در کنار مردم بودند و برای حفظ سلامت مردم جانفشانی کردند.

وی افزود: در مدت این چهار سال که در کرمانشاه حضور داشته‌ام، در همه بحران‌ها سپاه، ارتش، مرزبانی، نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضائی با تمامی امکانات در کنار مردم بوده‌اند و یک ظرفیت بزرگ برای استان هستند‌.

بازوند یادآور شد: در شب زلزله ویرانگر آبان‌ماه 96 فرماندهان سپاه به شکل میدانی در منطقه بودند و اتمام عملیات امداد و نجات در ساعت 11 روز بعد، ماحصل تلاش گسترده 10 هزار نیروی سپاهی و ارتشی در منطقه بود و پس از آن هم این عزیزان در اسکان اضطراری و بازسازی ویرانی‌ها در کنار مردم بودند.

وی ادامه داد: در بحران کرونا نیز سپاه در کنار دیگر نیروهای مسلح به کمک علوم پزشکی کرمانشاه آمدند و در این جهاد مؤمنانه پیشگام بودند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه استان در اوج شیوع پنجم کرونا در یک شرایط سخت و بحرانی به‌سر می‌برد، اظهار کرد: اکنون نزدیک به یک‌هزار و 400 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و با توجه به این روند افزایشی، کرونا تبدیل به یک بحران جدی در استان شده است.

وی تأکید کرد: سپاه بار دیگر در کنار مردم ایستاده و با افتتاح این بیمارستان بزرگ فوق تخصصی به کمک بیماران کرونایی آمده است و این هدیه بزرگی از طرف نیروی زمینی به مردم غرب کشور و استان کرمانشاه برای برون‌رفت از این بحران است که جای سپاسگزاری دارد.

   راه‌اندازی بیمارستان سیار سپاه نگرانی ما را برای روزهای آینده کم کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این آیین از همکاری‌های بهداری نیروی زمینی در بحران‌های مختلف تشکر و اظهار کرد: حضور این عزیزان باعث شد احساس تنهایی نکنیم و مأمنی برای پشتیبانی داشته باشیم.

محمودرضا مرادی ادامه داد: در موج شیوع پنجم کرونا ازلحاظ تعداد و سرعت و قدرت سرایت، بیماری رکوردهای قبلی را شکسته است و افزایش بیماران در استان نگران‌کننده است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در چهار موج قبلی با همکاری همگان خوشبختانه بیماری پشت درهای بیمارستان نماند و به‌خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی و وجود فضا جهت بستری کردن بیمار بسیار مهم است و این بیمارستان نقش مهمی در تأمین تخت‌های حال حاضر دارد.

مرادی ادامه داد: هر تخت فقط ازنظر فیزیکی قابل ارزیابی نیست، بلکه نیروی انسانی آن بسیار مهم است و عوامل متعددی دست به دست‌ هم می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار سپاه یک بیمارستان کامل و مهم است و ازلحاظ فیزیکی، ارتفاع مناسب، تخت کافی و مجهز، اتاق‌های عمل، امکانات تأسیساتی و تشخیصی بسیار خوب، نگرانی‌های ما را برای روزهای آینده کم می‌کند.

گفتنی است، در پایان این آیین تندیس زلزله توسط هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به پاس زحمات نیروهای مسلح و به‌ویژه نیروی زمینی سپاه در بحران زلزله به سردار محمد پاکپور اهدا شد.

شناسه خبر 44931