شناسه خبر:44759
1400/6/1 09:42:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از بهره‌مندی بیش از 46 هزار نفر در همدان از طرح «نذر سلامت» همراه با خادمان حسینی در دهه نخست محرم خبر داد.

علی سنجربگی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته طرح «نذر سلامت» در ایام محرم با استقبال هیئت‌های مذهبی مواجه شد، از اجرای این طرح برای دومین سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: طرح «نذر سلامت 2» همراه با خادمان حسینی از 18 تا 30 مردادماه سال جاری مصادف با دهه نخست محرم‌الحرام اجرا شد.

وی با اشاره به مشارکت داوطلبانه اعضای هیئت علی‌اکبر(ع) جمعیت هلال‌احمر در اجرای این طرح، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کنترل ماسک و توزیع رایگان آن درصورت نیاز و هشدار درخصوص عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ازجمله برنامه‌هایی دانست که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ضمن اشاره به مشارکت خانه‌های هلال در سراسر استان با همکاری دهیاری‌ها در اجرای طرح «نذر سلامت»، افزود: 961 نفرروز از اعضای واحدهای جوانان شعب جمعیت هلال‌احمر استان این طرح را اجرایی کرده‌اند.

وی با اشاره به آنکه این اعضا در قالب تیم‌های پنج‌نفره شامل سه آقا و دو خانم طی هماهنگی صورت‌گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی به محل‌های برگزاری مراسم و هیئت‌های بزرگ مذهبی استان در دهه نخست محرم اعزام می‌شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع 318 هیئت‌روز در اجرای این طرح مشارکت کرده‌اند.

سنجربیگی مجموع تعداد عزاداران حسینی که از طرح نذر سلامت بهره‌مند شده‌اند را 46 هزار و 640 نفر عنوان کرد و افزود: برای تهیه ماسک و اقلام بهداشتی نیز از مشارکت خیرین هلال‌احمر بهره گرفته‌ایم.

 

وی ترویج فرهنگ نوع‌دوستی با پیشگیری از شیوع کرونا را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و با آرزوی ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، اظهار کرد: به‌حمدالله اجرای طرح نذر سلامت با موفقیت پایان یافت.

شناسه خبر 44759