شناسه خبر:44720
1400/5/31 09:59:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) فراخوان چهارهمین کنگره کشور شعر عاشورایی قروه منتشر شد.

عبیدالله رستمی در ارتباط مجازی با رسانه‌های استان کردستان اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله محرم و شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه منتشر شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره که در چهاردهمین دوره آن قرار داریم، آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی -عاشورایی و شناسائی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره تصریح کرد: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع، آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت نموده و یا قبلا چاپ شده باشد، حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن ویژه جشنواره ارسال و در صورت ادامه شیوع شدید کرونا و تصمیم ستاد کرونای استان کنگره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رستمی اذعان کرد: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

وی ضمن اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار تا 31 شهریوماه سال جاری و به‌منظور ارسال راحت و آسان آثار، اپلیکیشینی به همین منظور طراحی شده است.

وی در پایان یادآور شد: جهت دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه به پرتال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه کنید، ضمناً در صورت هرگونه سؤال در این خصوص به شماره تلفن 08735247420 دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنید.

شناسه خبر 44720